مازندران

استاندار مازندران: کرونا و تحریم مانع حمایت شایسته از کارگران شد

شناسه خبر: 75172 سرویس: استانها

استاندار مازندران با اعلام این که شیوع بیماری کرونا در کنار تحریم‌های ظالمانه برای همه بخش‌های جامعه مشکل ایجاد کرده است ، گفت : کرونا و تحریم مانع حمایت شایسته دولت از کارگران شده است.


احمد حسین زادگان روز چهارشنبه در مراسم تجلیل از نخبگان جامعه کار و تولید مازندران که با حضور نمایندگان تشکل های کارگری استان در ساری و با رعایت پروتکل های بهداشتی مقابله با کرونا برگزار شد ، افزود : اگرچه توقعات و انتظارات بر حق جامعه کارگری همچنان بی پاسخ مانده و این قشر زحمتکش با مشکلات زیادی مواجه است ، اما باید بپذیریم دست اندرکاران نظام بویژه دولت تدبیر و امید همه قدرت و توان خود را در شرایط سخت تحریم به کار گرفته است.

وی توضیح داد : در شرایط سختی که نفت را نمی توانیم بفروشیم ، در انتقال پول به کشور دچار مشکل هستیم ، تسهیلات بین المللی به کشورمان پرداخت نشده است، مواد اولیه کارخانجات ما وارداتی است و حتی در واردات داروهای مهم محدودیت به وجود آمده است ، با ایثار و مقاومت نجیبانه ملت فهیم ایران ، تا حدود زیادی از شرایط سخت کرونایی عبور کرده ایم.

استاندار مازندران با اظهار این که کرونا همه اقشار جامعه از جمله کارگران و کارفرمایان و دیگر کسب و کارهای خرد و بزرگ را در جامعه بین المللی درگیر کرده است ، افزود : بررسی ها و شواهد در استان نشان می دهد همه در این شرایط سخت همدردی مطلوبی داشته اند و من این را به فال نیک می گیریم چرا که نشان از وجود فرهنگ بالای همدردی و نوعدوستی مردم مازندران است.

حسین زادگان به رشد ۱۲ درصدی ایجاد تشکل صنفی کارگری در مازندران به عنوان یکی از دستاوردهای دولت تدبیر و امید یاد کرد و اظهار داشت : البته به هیچ عنوان مشکلات معیشتی ، بیمه ای ، دریافت حقوق ، امنیت شغلی کارگری و از طرفی کم کاری های احتمالی برخی دستگاه های اجرایی را کتمان نمی کنیم ، اما دولت همه توان خود را در چنین شرایط اقتصادی برای احقاق حق جامعه کارگری ، کارفرمایی ، واحد های تولیدی و صنعتی به کار گرفته است.

وی افزود : در شرایطی که کرونا و تحریم ها دست به دست هم دادند و فشار را بر کشور مضاعف کردند ، دولت با همکاری بخش خصوصی توانسته بسیاری ازواح های تولیدی را سرپا نگه دارد و حمایت هایی هر چند کم به جامعه کارگری داشته باشد.

نماینده عالی دولت در مازندران با بیان این که با امهال مالیات ، پرداخت تسهیلات ارزان قیمت ، تهیه و توزیع بسته های حمایتی مختلف از سوی خیرین و نها دهای دولتی و غیر دولتی و پرداخت سرمایه درگردش بخشی از مشکلات کشور کم شده است ، گفت : دولت دکتر روحانی با وارد کردن بخشی از سهام شرکت های مجموعه دولتی به بازار بورس ، شرایط شفاف اقتصادی کشور را به نمایش گذاشته است.

حسین زادگان با اظهار این نکته که اصل واگذاری با هدف شفاف سازی را باید بپذیریم ، توضیح داد : این که باید واگذاری ها برخی از شرکت های دولتی با حساسیت و به اهلیت افراد توجه خاصی شود، شکی نیست و این مقولات در استان مازندران از جمله در واگذاری صنایع چوب و کاغذ به دقت مورد توجه قرار گرفته است.

استاندار مازندران به حمایت های دولت برای سرپا نگه داشتن شرکت صنایع چوب و کاغذ ماندران اشاره کرد و گفت : دولت تدبیر و امید در سه سال اخیر حدود ۱۴۰ میلیارد تومان به صنایع چوب و کاغذ مازندران تزریق کرده است و اگر قرار است این شرکت واگذار شود باید ضمن حفظ رونق تولید ، در باره اهلیت افراد و چگونگی کارکرد مدیریتی آنان هم توجه شود.

وی ورود جدی به واگذاری ۲ باشگاه بزرگ پرسپولیس و استقلال را نمونه دیگری از شفافیت گرایی دولت تدبیر و امید برشمرد و افزود : این که پس از ۴۰ سال دولت با جدیت این کار بزرگ را انجام بدهد، نشانه شفاف سازی فعالیت های اقتصادی است.

استاندار مازندران وضعیت جامعه کارگری استان را در سال ۹۸ به مراتب مناسبت تر و مطلوب تر از سال های گذشته دانست و گفت : مشکلات نیروهای حفاظتی جنگل ، کارگران ساختمانی ، کادرهای درمانی ، ماماهای پزشک خانواده ، معلمان و حق التدریسی های مدارس و مراکز دانشگاهی غیر انتفاعی استان باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی از تهیه و توضیح بسته های معیشتی با همکاری بنیاد علوی مازندران در روزهای آینده خبر داد و گفت: کارگران ساختمانی استان در اولویت دریافت این حمایت ها هستند.

در این نشست نمایندگان تشکل های کارگری مشکلات و نیازمندی های صنفی خود را در بخش های مختلف از جمله بیمه بیکاری ، قراردادهای موقت ، گرفتن سفید امضا برخی از کارفرمایان ، کم بودن حقوق و لزوم حمایت های دولتی را بیان کردند.

شرکت کنندگان در این نشست با فاصله از یکدیگر و استفاده از دستکش و ماسک حضور داشتند.

منبع:ایرنا



مهمترین عناوین
مهمترین عناوین سیاسی