مازندران

استاندارمازندران: خارج کردن واحدهای تولیدی از تملک بانک ها و بازگرداندن واحدهای غیرفعال به چرخه تولید

شناسه خبر: 75218 سرویس: استانها

استاندار مازندران در نشست فوق‌العاده ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان خواهان برگشت به تولید واحدهای غیر فعال و ورشکسته شد.


به گزارش روابط عمومی استانداری مازندران، احمد حسین زادگان در این نشست که عصر روز شنبه برگزار شد افزود: برای این که شعار جهش تولید را عملیاتی کنیم، ضمن ارایه برنامه باید با خارج کردن واحدهای تولیدی از تملک بانک ها و بازگرداندن واحدهای ورشکسته و غیرفعال به چرخه تولید و ارتقا ظرفیت تولید؛ زمینه فعالیت، رونق و جهش تولید و اشتغال را فراهم کنیم.
وی اظهارداشت : واحدهای جدید باید براساس نیازسنجی استقرار یابند تا هم سود آور باشند و هم در شرایط خاص، نیاز استان را تامین کنند.

نماینده عالی دولت در مازندران خاطرنشان کرد : برای عملیاتی کردن منویات مقام معظم رهبری؛ باید برای حل مشکلات تولید، اراده مشترک و باور قلبی داشته باشیم.


براساس آمار در سال گذشته ۱۴۵ واحد تولیدی و صنعتی راکد و نیمه فعال استان مازندران با مصوبه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به مدار تولید برگشت و بانکها برای فعال شدن این واحدها حدود ۶ هزار و ۲۷۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کردند و ۱۳ هزار کارگر این واحدها به کار برگشتند.
از بین این واحدها ۲۵ واحد صنعتی به دلیل بدهی معوقه و عدم توانایی در بازپرداخت بدهیشان به تملک بانکها درامدند که با مصوبه ستاد تسهیل از تملک خارج و در اختیار سرمایه گذاران قبلی و یا جدید قرار داده شدند.



مهمترین عناوین
مهمترین عناوین سیاسی