مازندران/پزشکی

کرونا در مازندران به کانال کاهشی بازگشت

شناسه خبر: 76216 سرویس: استانها

آمار ابتلا به بیماری کرونا در مازندران پس از چند روز روند افزایشی ، بار دیگر به کانال کاهشی خود همانند یک ماه قبل بازگشت.


بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی مازندران به عنوان یکی از ۲ دانشگاه علوم پزشکی این استان در ۲۴ ساعت گذشته آمار بیماران جدید مشکوک به کرونا در استان کاهش و آمار ترخیص این دسته از بیماران افزایش یافت.

آمار شناسایی و بستری بیماران جدید در مازندران از پنجشنبه هفته پیش افزایشی و سبب نگرانی مسئولان بویژه کادر درمانی شده بود.

همچنین افزایشی شدن آمار بیماران احتمال در پیش بدن پیک دیگری از بیماری کرونا را مطرح کرد و پرونده احتمال برگشت تعطیلی به بازار و محدودیت های سفر به این خطه شمال کشور را روی میز ستاد استانی مقابله با کرونا قرار داد.
ستاد استانی مقابله با کرونا برای نشان دادن جدی بودن احتمال برگشت تعطیلی و محدودیت های کرونایی به بازار عصر روز گذشته نشستی با اتحادیه اتاق اصناف و بازاریان این استان برگزار کرد و خواهان تلاش برای رعایت بیشتر فاصله گذاری اجتماعی و جلوگیری از اجتماع مردم در بازار شد تا روند کاهشی ابتلا به کرونا همچنان ادامه یابد تا به تدریج سایر کسب و کارها هم بتوانند از تعطیلی خارج شوند.

در همین حال رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران تاکید کرد که وجود حتی یک بیمار کرونایی در استان برای حوزه سلامت مهم است و تا پایان برگشت به روال عادی و روزهای بدون بیمار مبتلا به کرونا باید پروتکل های بهداشتی و محدودیت های سفر و خروج از خانه ادامه یابد.
دکتر سید عباس موسوی افزود : با وجود این که ابتلا به کرونا در استان بار دیگر روند نزولی به خود گرفت و استان به مرحله مدیریت و کنترل بیماری رسید، ولی همچنان خطر پیک دوم ابتلا در صورت عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی هوشمند و پروتکل های بهداشتی وجود دارد.
وی خاطرنشان کرد : شروع مشاغل کم خطر و برداشت محدودیت سفر تا حدودی اذهان برخی از مردم را به سمت شکست کرونا پیش برد و رفتارهای مردم نسبت به گذشته در مقابله با این ویروس تغییر کرد و این در حالیست که تصمیم برداشت محدودیت سفر و برگشت مشاغل کم خطر براساس تصمیم ملی و برای جلوگیری از زیان بیشتر اقتصادی اتخاذ شد.
دکتر موسوی اظهار داشت : ما نگران تغییر رفتار مردم نسبت به ویروس کرونا در بازار و کاهش قرنطینه خانگی و عادی شدن این رفتارها هستیم و همه ما باید پروتکل بهداشتی را رعایت کنیم.
شیوع ویروس کرونا در مازندران از سی ام بهمن ماه سال گذشته شروع شد. با وجود روند کاهشی بیماران مبتلا به کرونا در مازندران این استان همچنان طبق گزارش وزارت بهداشت و درمان در زمره ۶ استانی قرار دارد که بیشترین مبتلایان به این ویروس را دارند.



مهمترین عناوین
مهمترین عناوین سیاسی