فاکس‌نیوز: ترامپ بودجه سازمان جهانی بهداشت را به یک دهم بودجه قبلی کاهش می‌دهد

شناسه خبر: 76396 سرویس: بین الملل

شبکه «فاکس‌نیوز» با استناد به پیش‌نویس نامه‌ای گزارش کرد که دولت ترامپ قصد دارد به صورت بسیار جزئی و یک دهم بودجه قبلی، بودجه سازمان جهانی بهداشت را بازگرداند.


بعد از انتقادات گسترده از دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا به دلیل تعلیق بودجه سازمان جهانی بهداشت (WHO)، شبکه «فاکس‌نیوز» اواخر روز گذشته (جمعه) با استناد به پیش‌نویس یک نامه گفت که دولت ترامپ قصد دارد به صورت جزئی بودجه سازمان جهانی بهداشت را بازگرداند.

شبکه فاکس‌نیوز با اشاره به نقل از این نامه گزارش کرد که دولت ترامپ موافقت کرده تا به اندازه سهم چین، به سازمان جهانی بهداشت بودجه تعلق دهد.

ترامپ در تاریخ ۱۴ آوریل (۲۶ فروردین ماه) به دلیل آنچه که کوتاهی سازمان جهانی بهداشت در مواجهه با بحران ویروس کرونا، خواند، بودجه این نهاد بین‌المللی را به حالت تعلیق درآورد.

وی همچنین سازمان جهانی بهداشت را متهم کرد که حقیقت را درباره شیوع ویروس کرونا در شهر «ووهان» چین بیان نکرده است و این سازمان را به جانبداری از چین متهم کرد.


سازمان جهانی بهداشت تمامی اتهامات دولت ترامپ را رد کرد و چین نیز بارها اعلام کرده که در زمینه اطلاع‌رسانی درباره ویروس کرونا شفاف و باز عمل کرده است.

ترامپ همواره به دنبال کاهش حضور آمریکا در نهاد‌های مختلف سازمان ملل بوده است. در اکتبر سال ۲۰۱۷، آمریکا از یونسکو و بعد در ژوئن سال ۲۰۱۸ از شورای حقوق بشر سازمان ملل خارج شد.

طبق گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی «یو اس نیوز»، ایالات متحده آمریکا بزرگترین تأمین کننده بودجه سازمان جهانی بهداشت محسوب می‌شود و اگر طبق آنچه که فاکس‌نیوز گزارش کرده، قرار باشد به اندازه سهم چین ، به این سازمان بودجه تعلق دهد، میزان مشارکت جدید آمریکا حدود یک دهم از بودجه ۴۰۰ میلیون دلاری خواهد بود که هرسال به این نهاد بین‌المللی تخصیص می‌داده است.



مهمترین عناوین
مهمترین عناوین سیاسی