مازندران

مراسم جمعی روزهای ۱۴ و ۱۵ خرداد در مازندران برگزار نمی‌شود

شناسه خبر: 77608 سرویس: استانها

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مازندران اعلام کرد که هیچ برنامه جمعی برای روزهای ۱۴ و ۱۵ خرداد در این استان برگزار نمی‌شود.


این شورا روز شنبه با ارسال نامه ای به تمامی دفاتر تحت پوشش در شهرستان ها و همچنین اعضای مجمع نمایندگان خود تاکید کرد : با عنایت به نظر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور که برگزاری مراسم ۱۴ و ۱۵ خرداد سال جاری را بر اساس وضعیت بیماری کرونا بر عهده استان ها گذاشت و با توجه به اعلام وضعیت زرد و هشداری بیماری کرونا از سوی ستاد مقابله با این بیماری در مازندران ، برگزاری مراسم جمعی بزرگداشت ۱۴ و ۱۵ خرداد سال جاری در دستور کار نیست.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مازندران با اعلام این که زمان بندی برنامه های تدارک دیده شده از سوی ستاد مرکزی بزرگداشت رحلت حضرت امام (ره) را که از طریق صدا و سیما به صورت مستقیم پوشش داده می شود برای بهره گیری مازندرانی ها اطلاع رسانی خواهد کرد ، از تمامی دستگاههای اجرایی استان بویژه شهرداری ها خواسته است تا نسبت به تبلیغات محیطی و میدانی سطح شهرها و بخش ها اقدام کنند.

۱۴ خرداد روز رحلت حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی و روز ۱۵ خرداد هم سالگرد قیام ۱۵ خرداد ۴۲ علیه رژیم پهلوی و سرآغاز انقلاب اسلامی است که در بهمن ماه سال ۵۷ به پیروزی رسید. همه ساله این دو مناسبت در ایران تعطیل رسمی بوده و برنامه های متنوع جمعی در سراسر کشور با حضور گسترده مردم برگزار می شد.

شیوع بیماری کرونا در مازندران از سی ام بهمن ماه با شناسایی ۲ بیمار در بابل شروع شد. این بیماری اواخر ماه اسفند به نقطه پیک رسید و سپس وارد روند کاهشی شد ولی همچنان مناطق مختلف استان در وضعیت قرمز یا زرد قرار دارند.


بر اساس آخرین ارزیابی وزارت بهداشت ، در حال حاضر ۲ شهرستان مازندران به لحاظ شیوع بیماری کرونا در وضعیت قرمز و بقیه در وضعیت زرد قرار دارند.

آخرین گزارش دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل هم نشان می دهد که طی ۲۴ ساعت منتهی به روز جمعه ۶۸ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان های استان بستری شدند. در مجموع تا روز جمعه ۳۰۰ بیمار با علائم تنفسی حاد مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان های مازندران بستری بودند.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز اعلام کرد که تا امروز شنبه دهم خرداد ١۴٨ هزار و ٩۵٠ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شدند و آمار جان باختگان کرونا در کشور هم به هفت هزار و ۷۳۴ نفر رسید.



مهمترین عناوین
مهمترین عناوین سیاسی