معاون علمی و فناوری رییس جمهوری استارتاپ ها را بهترین اکوسیستم برای جذب نخبگان ایرانی خارج از کشور دانست واظهار کرد: بزرگ ترین و سودآورترین شرکت ها در شرایط بد اقتصادی در حوزه استارتاپ ها مشغول به فعالیت هستند.

فعالیت سودآورترین شرکت‌ها در حوزه استارتاپ‌ها

شناسه خبر: 8251 سرویس: کسب و کار

دکتر سورنا ستاری در مراسم گشایش بیست و چهارمین جشنواره تحقیقاتی علوم پزشکی رازی اظهار داشت: پژوهش زمینه اشتغال پایدار و اقتصاد پوپا را فراهم می کند و اعتبار برای کشور ما است. با پژوهش می توانیم زمینه نگهداشتن محققان و برگرداندن محققان ایرانی خارج از کشور را فراهم آوریم.


وی استارتاپ ها را بهترین اکوسیستم برای جذب نخبگان ایرانی خارج از کشور دانست و گفت: از ۱۲۰۰ تا ۱۳۰۰ محقق که از دانشگاه های برتر دنیا به ایران برگشتند، بیش از ۶۰ درصد در این مجموعه مشغول فعالیت شده اند.به گفته وی، هم اکنون بزرگ ترین و سودآورترین شرکت های ما در حوزه استارتاپ ها مشغول به فعالیت هستند. آنها در این شرایط بد اقتصادی در حال رشد هستند.

ستاری بر افزایش سرمایه گذاری، تسهیل شرایط و حذف قوانین دست و پا گیر تاکید کرد و با اشاره به سرمایه گذاری خوب بخش خصوصی در پارک های فناوری گفت: نسبت بودجه پارک های فناوری ما ۱ به ۱۰ است، هر هزار تومان که دولت می‌آورد ۱۰ هزار تومان بخش خصوصی سرمایه گذاری می کند. سرمایه گذاری بخش خصوصی در پارک های فناوری، افتخاری بزرگ برای کشور است.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با بیان اینکه در میان فناوری ها، بیوتکنولوژی سودآورترین حوزه است، گفت: بیوتکنولوژی یا زیست فناوری حتی از حوزه فناوری اطلاعات هم سودآورتر است زیرا ما فقط طی ۳-۴ ماه گذشته توانستیم تولید ۶۰ دارو و ۸ واکسن را در برنامه ریزی های خود بگنجانیم و این فوق العاده است. ما در حوزه هایی مانند سلول های بنیادی، تجهیزات پزشکی نیز رشد خوبی داشتیم .
وی افزود: ستاری تاکید کرد که ساخت انواع شتاب دهنده های حوزه بیوتکنولوژی را سال گذشته شروع کردیم و تعدادی از آنها حتی در شهرستان های بزرگ هم راه اندازی شده است.



مهمترین عناوین
مهمترین عناوین سیاسی