معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌گوید بیش از ۵۰ درصد آموزش‌های مهارتی ارائه شده به جویندگان کار موجب ورود آنها به بازار اشتغال می‌شود.

فارغ‌التحصیلان دنبال پشت‌ میزنشینی نباشند

شناسه خبر: 8255 سرویس: کسب و کار

به گزارش آیان نیوز،سیلمان پاک سرشت در گفت‌ وگو با ایسنا با بیان اینکه در حال حاضر اشتغال بهره‌وری مورد انتظار را در جامعه ندارد، اظهار کرد: امروز فارغ‌التحصیلان بخش اعظمی از جمعیت بیکار کشور را تشکیل می‌دهند و این مساله نگاه جدید به مقوله مهارت آموزی را می‌طلبد.


وی تاکید کرد: برای ارتقای بهره‌وری نیروی انسانی، راهی جز اشتغال پایدار از طریق ارائه آموزش‌های مهارتی نداریم.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نقش سازمان‌های ارائه دهنده آموزش‌های مهارتی را کلیدی و مؤثر دانست و گفت: در حال حاضر اهمیت مهارت آموزی مضاعف شده و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای یک ضرورت اجتناب ناپذیر در توسعه و اشتغال پایدار به شمار می‌رود.

به گفته پاک‌سرشت، بیش از ۵۰ درصد آموزش‌های مهارتی ارائه شده به کارجویان منجر به اشتغال آنها می‌شود و نرخ بیکاری را کاهش می‌دهد.

وی تصریح کرد: ارتباط با صنایع و دانشگاه‌ها از طریق مراکز جوار دانشگاهی و صنعتی سبب می‌شود فارغ‌التحصیلان ضمن مهارت آموزی با آمادگی بیشتری وارد بازار کار شوند.

رئیس سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای در پایان توصیه کرد: جوانان و فارغ‌التحصیلان به دنبال پشت‌میزنشینی نباشند و با تکیه بر خلاقیت‌ها و مهارت‌های خود وارد فضای کسب و کار شوند.

در حال حاضر آموزش‌های مهارتی کلیدی‌ترین محور در فرآیند توسعه کشور به شمار می‌رود و فراهم کردن زیرساخت‌های آموزش مهارتی یکی از برنامه‌های اساسی دولت تدبیر و امید است. برابر آمارها تعداد مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای در بخش دولتی پس از انقلاب از ۳۱ مرکز به ۵۵۲ مرکز و تعداد آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد در بخش خصوصی از ۷۰ مرکز به ۱۱ هزار و ۱۳ مرکز رسیده است.



مهمترین عناوین
مهمترین عناوین سیاسی