راه اندازی سامانه «توانمندی های صنعتی» کلید خورد

معاون وزیر صنعت

شناسه خبر: 8290 سرویس: کسب و کار

معاون صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت از راه اندازی سامانه توانمندی صنعتی کشور خبر داد و گفت: در این سامانه توانمندی های صنعتی کشور جمع آوری می شود و واردکنندگان با مراجعه به آن می توانند نیازهای کشور را شناسایی کنند.


به گزارش آیان نیوز،«فرشاد مقیمی» افزود: روند کار سامانه توانمندی های صنعتی کشور به این ترتیب است که ابتدا تولیدکنندگان فعال در زمینه های مختلف صنعتی، مشخصات تولیدی، میزان ظرفیت و مشخصات کالایی خود را در یک سایت بارگزاری می کنند و سپس، اظهار تولیدکنندگان توسط تشکل های غیردولتی متخصص و سازمان های استانی صنعت، معدن و تجارت بررسی می شود.
وی ادامه داد: پس از تائید اظهارات، مشخصات اعلام شده توسط تولیدکنندگان در سامانه توانمندی صنعتی کشور منتشر می شود و در دسترس واردکنندگان قرار می گیرد.
معاون وزیر صنعت اظهار داشت: واردکنندگان با مراجعه به این سایت و در نظر گرفتن نیازهای کشور، می توانند اقدام به ثبت سفارش کنند.
مقیمی، مهمترین ویژگی این سامانه را «پویا بودن» آن خواند و گفت: این سامانه که فهرستی از توانمندی های کشور در بخش های مختلف ایجاد می کند، تا اواخر فروردین ماه سال آینده راه اندازی خواهد شد.

وی درخصوص مصوبه «ممنوعیت ثبت سفارش کالاهای مصرفی و مصرفی با دوام خارجی دارای مشابه ایرانی» در مجلس شورای اسلامی، گفت: هدف این مصوبه این است که واردات آنچه در داخل کشور قابلیت ساخت وجود دارد، امکانپذیر نباشد.
به گفته معاون وزیر صنعت، امکانپذیرنبودن واردات از طریق اعمال تعرفه ها اجرا می شود.
نمایندگان مجلس در ماده ۱۷ طرح «حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی» وزارت صنعت را موظف کردند ثبت سفارش کالاهای مصرفی و مصرفی با دوام خارجی دارای مشابه ایرانی که با کیفیت مناسب و به میزان کافی تولید شده باشد را تا پایان مدت قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه ممنوع کرده و یا براساس ماده ۲۲ قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور از موانع تعرفه ای و فنی جهت مدیریت واردات استفاده کند.



مهمترین عناوین
مهمترین عناوین سیاسی