مازندران

استاندار مازندران : مردم به ماسک زدن خود ادامه دهند

شناسه خبر: 83152 سرویس: استانها

استاندار مازندران گفت: تغییر رفتاری مثبت مردم نسبت به کرونا و استفاده از ماسک ملموس است و توصیه می‌شود تا این روش همچنان ادامه داشته باشد.


احمد حسین زادگان افزود: با افزایش آمار ابتلا به بیماری کرونا در استان مازندران و هشدارهای کرونایی نیز از سوی ستاد استانی مقابله و درمانگران ما برای استفاده از ماسک به عنوان یکی از روشهای تاثیرگذار برای مقابله با کرونا، پوشش ماسک در استان افزایش یافت.
رییس ستاد استانی مقابله با کرونا مازندران خاطرنشان کرد : در شرایط فعلی میزان استفاده مردم از ماسک در سطح استان رضایت بخش است ولی تا رسیدن به نقطه مطلوب در این مرحله همچنان فاصله داریم و باید این رفتار به خصوص در اماکن عمومی ، فضای سرپوشیده و اجتماعات ادامه داشته باشد.
حسین زادگان افزود: این رفتار مردم در مقابله با ویروس کرونا ، روند مثبتی خود را در یک هفته تا ۱۰ روز آینده نشان خواهد داد و پیش بینی می شود چنانچه استفاده از ماسک به رفتار همگانی تبدیل شود در این فرصت زمانی پیش بینی ( ۷ تا ۱۰ روزه) ما شاهد روند نزولی ابتلا به این ویروس در استان مازندران باشیم.
وی اضافه کرد : به هر حال با قرمز شدن وضعیت کرونا در برخی شهرستان های استان مازندران ، محدودیت ها از جمله تعطیل تالارهای پذیرایی و برگزاری آیین عزا و عروسی و اجتماعات بیشتر از ده نفر نیز برقرار شد و این محدودیت ها برای اماکن شلوغ چون بانک ها، واحدهای صنفی نیز ارایه شد به طوری که آنها از پذیرش مشتریان بدون ماسک باید خودداری کنند.
نماینده عالی دولت در مازندران اظهارداشت : علاوه بر آن برای جلوگیری از ابتلا بیماری در بین کارمندان دولت نیز محدودیت هایی از جمله استفاده اجباری از ماسک در ساعات اداری در نظر گرفته شد و تمام کارمندان نیز موظف شدند تا در ساعات اداری از ماسک استفاده کنند و با این برنامه ها به دنبال کنترل ویروس کرونا در این خطه شمال کشور هستیم.
حسین زادگان یاد آورد : در راستای نظارت بر اجرای درست دستورالعمل بهداشتی و فاصله گذاری فیزیکی و استفاده از ماسک مطابق با مصوبه ستاد استانی و ملی مقابله با کرونا ؛ تمام دستگاهها نسبت به زیرمجموعه خود مسوول هستند و کم کاری در این حوزه ها نیز قابل بخشش و اغماض نخواهد بود و قطعا نیز با برخورد قانونی مواجه می شود.
وی با اشاره به این که ما در ارتباط با سلامت مردم با کسی تعارف نداریم ضمن قدردانی از زحمات درمانگران و کادر درمانی و بهداشتی استان مازندران در مقابله با ویروس کرونا خاطرنشان کرد : کارگروه نظارت و بازرسی عالیه متشکل از مدیران ستادی استانداری مازندران به عنوان مدیران معین شهرستان های استان بر اجرای دستورالعمل های بهداشتی و استفاده از ماسک انتخاب شدند که این مدیران ستادی فارغ از مسوولیت اجرایی در شهرستان ها ، کار نظارت و بازرسی بر دستورالعمل ها را در شهرستان بر عهده دارند.
استاندار مازندران تصریح کرد : گزارشات این ناظران از شهرستان نیز مورد بررسی قرار می گیرد تا بتوانیم با برطرف کردن نقاط ضعف راهکار مناسبی را برای رعایت بهتر دستورالعمل ها اجرایی کنیم تا این ویروس به مرحله کنترل و ثبات برسد.

مسافران به مازندران سفر نکنند
رییس ستاد استانی مقابله با کرونا مازندران گفت : در شرایطی که وضعیت قرمز کرونایی در استان از چند روز قبل حاکم شد، استان ما شرایط پذیرش مسافران تابستانی را ندارد و در خواست ما این است که در صورت امکان مسافران به این استان سفر غیر ضرور نداشته باشند.
حسین زادگان افزود : اگر نیاز به سفر ضروری به استان مازندران از سوی برخی هموطنان ما وجود داشت ، باید برای تامین سلامت خودشان و مردم ساکن استان پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را در کنار استفاده از ماسک در دستور کارشان قرار دهند.
نخستین بار ویروس کرونا سی ام بهمن ماه در استان مازندران شیوع یافت و با گذشت پنج ماه همچنان همه گیری این ویروس در استان ادامه دارد و از حدود ۱۰ روز گذشته با بازگشت موج دوم کرونایی در استان آمار بیماران مبتلا در این استان بار دیگر صعودی شد به طوری که طبق آخرین گزارش هم اکنون در بیمارستان های دو دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل حدود یک هزار و ۵۰۰ بیمار کرونایی بستری هستند.

منبع:ایرنا



مهمترین عناوین
مهمترین عناوین سیاسی