رییس سازمان سنجش:

رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حوزه‌های کنکور دکتری

شناسه خبر: 85269 سرویس: آموزشی

رییس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: همه حوزه‌های برگزاری کنکور دکتری پروتکل‌های بهداشتی را بیشتر از دستورالعمل‌های ابلاغی رعایت کردند.


ابراهیم خدایی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از کنکور دکتری ۹۹ که در دانشگاه صنعتی شریف انجام شد، در جمع خبرنگاران گفت: نتایج اولیه آزمون دکتری دهه نخست شهریور ماه از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می شود.
وی ادامه داد: ۲۱ داوطلب مبتلا به کرونا در بیمارستان طالقانی تهران در این کنکور شرکت کردند که در کل ۵۵ داوطلب مبتلا به کرونا هستند.

رییس سازمان سنجش آموزش کشور ادامه داد: در آزمون دکتری اثر انگشت حذف شده است و حتی برخی حوزه های برگزاری آزمون ابتکاراتی در رعایت پروتکل های بهداشتی انجام داده اند که به زودی منتشر می شود.
وی ظرفیت پذیرش در کنکور دکتری ۹۹ را ۲۴ هزار نفر اعلام کرد و گفت: فرایند مصاحبه از داوطلبان پذیرفته شده در آزمون به صورت مجازی برگزار می شود.

معاون وزیر علوم خاطرنشان کرد: در این آزمون ۵۶ درصد را مردان و ۴۴ درصد زنان تشکیل می دهند.
به گفته رییس سازمان سنجش، ۸۹ درصد داوطلبان معادل ۱۵۰ هزار نفر کارت ورود به جلسه دریافت کرده اند.

به گفته خدایی، از تعداد ۲۴ هزار ظرفیت پذیرش تخصیص یافته ۱۴ هزار نفر برای دانشگاه‌های دولتی و ۱۰ هزار نفر برای دانشگاه آزاد اسلامی است.
خدایی گفت: دهه دوم شهریور ماه فرایند انتخاب رشته و معرفی به دانشگاه جهت مصاحبه صورت می گیرد.
رییس سازمان سنجش اظهار داشت: نتایج نهایی تا اواخر مهرماه منتشر می شود.
وی درباره رعایت پروتکل های بهداشتی تاکید کرد: برخی دستورالعمل ها را سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر کرد؛ حوزه‌های برگزاری کنکور دکتری ۴۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشت و فاصله صندلی ها بیشتر شد.
وی ادامه داد: زمان ورود به جلسه کنکور از یک ساعت به دو ساعت افزایش یافت و بازرسی بدنی به طور کامل حذف شد.

خدایی گفت: برای همه حوزه ها ۵۰ هزار ماسک توزیع کردیم.
رییس سازمان سنجش ادامه داد: بعد از کنکور فرم نظرسنجی در سایت سازمان سنجش قرارداده می شود.
خدایی درباره آمادگی زیرساخت ها برای برگزاری کنکورهای کارشناسی ارشد و سراسری گفت: همه افراد مرتبط و غیرمرتبط درباره زمان برگزاری کنکور اظهارنظر می کنند اما برای سازمان سنجش اجرای قانون که مصوبات ستاد ملی کرونا است، اهمیت دارد.

وی تاکید کرد: امکان ندارد فردی عضو ستاد ملی مقابله با کرونا باشد و مصوبه ستاد را زیر سوال ببرد و انتظار داشته باشد سازمان سنجش یا وزارت علوم پاسخ دهد.
خدایی افزود: اگر قرار به تغییر زمان برگزاری آزمون توسط ستاد باشد سازمان سنجش حتما عمل می کند و تا الان هم کل تاریخ های آزمون بر اساس مصوبه ستاد است.
معاون وزیر علوم گفت: کنکور سراسری را ساده تر از کنکور دکتری می دانم.
وی تاکید کرد: کنکور سراسری در ۴۰۰ شهر و در سه هزار نقطه برگزار می شود. تراکم داوطلب در کنکور سراسری کمتر از ۱۵۰ نفر در هر حوزه امتحانی است.
به گفته خدایی، در کنکور سراسری امسال ۱۱۵ هزار نفر عوامل اجرایی خواهیم داشت.
رییس سازمان سنجش آموزش کشور درباره قرنطینه طراحان سوال خاطرنشان کرد: سیستم طراحی سوال به این شکل نیست که استاد قرنطینه شود؛ افرادی که در چاپخانه همه کنکورها به سر می برند و حدود ۴۰ نفر در قرنطینه هستند.
وی اظهار داشت: بخشی از حذف کنکور آغاز شد و ظرفیت پذیرش بدون آزمون دانشگاه ها ۹۱۲ هزار نفر است. اکثریت مطلق ظرفیت دانشگاه ازاد و موسسات غیردولتی همچنین ۲۰ درصد ظرفیت روزانه و ۵۰ درصد ظرفیت نوبت دوم بدون آزمون است.
خدایی تاکید کرد: در رشته های پر طرفدار رقابت سنگین است و تراکم نمرات آنقدر زیاد است که نمی‌توانیم افراد را از یکدیگر جدا کنیم. به غیر از آزمون هم نمی توانیم جایگزینی پیدا کنیم.



مهمترین عناوین
مهمترین عناوین سیاسی