بازگشایی مدارس در شهرهای وضعیت سفید کشور حضوری است

شناسه خبر: 86487 سرویس: آموزشی

معاون وزیر آموزش وپرورش و رییس سازمان نهضت سوادآموزی کشور با اشاره به بازگشایی مدارس در سه حالت سفید، زرد و قرمز گفت: کلاس‌های درس در شهرهای با وضعیت سفید از ۱۵ شهریورماه امسال به مانند سال‌های گذشته حضوری خواهدبود.


شاپور محمد زاده روز سه‌شنبه درنشست بررسی میزان آمادگی آموزش وپرورش هرمزگان برای شروع سال تحصیلی( ۱۴۰۰-۱۳۹۹) افزود: در شهرهای با وضعیت سفید کرونایی، برنامه‌های تلویزیونی و شبکه شاد به عنوان آموزش مکمل به دانش آموزان ارائه می‌شود.
وی بیان داشت: بازگشایی و روند آموزش در وضعیت زرد نیز به صورت تلفیقی ۵۰ درصدی حضوری و مجازی است و در آموزش حضوری با تقسیم دانش آموزان کلاس‌های پرجمعیت و حضور دانش آموزان به صورت زوج و فرد و یا در شیفت صبح و عصر، برنامه ریزی می‌شوند.
معاون مقام عالی وزارت آموزش و پرورش یادآورشد: در وضعیت قرمز نیز تمامی آموزش‌ها به صورت غیرحضوری و از طریق مجازی اتفاق می‌افتد.
محمدزاده گفت: این وضعیت غیرحضوری در شهرهای قرمز برای پایه اول ابتدایی که نخستین تجربه خود در ورود به مدارس است، بسیار سخت می‌باشد و در این پایه نیاز به همکاری و همراهی والدین بیش از پایه‌های دیگر احساس می‌شود.
وی به کاهش میزان ساعت تدریس در فضای مجازی اشاره کرد و افزود: میزان ساعت حضور دانش آموزان اول ابتدایی در کلاس مجازی ۲۵ دقیقه، پایه دوم تا ششم ابتدایی به میزان ۳۰ دقیقه و در متوسطه اول و دوم به میزان ۳۵ دقیقه می‌باشد.

امنیت بهداشتی دانش آموزان و معلمان در اولویت است


معاون وزیر آموزش وپرورش گفت: آموزش وپرورش از تمام ظرفیت‌های خود برای بازگشایی مدارس در شرایط مطلوب بهداشتی استفاده کرده و اولویت نخست ما در بازگشایی مدارس، حفظ و ارتقاء امنیت بهداشتی تمام دانش آموزان و فرهنگیان است.
محمد زاده افزود: نگرانی والدین و جامعه از شیوع بیماری کرونا و فرستادن دانش آموزان به مدرسه در سال جدید را می‌توان در میزان افت متقاضیان در آزمون‌های مدارس نمونه، تیزهوشان و کارشناسی ارشد به خوبی تماشا کرد.
وی بیان داشت:
رییس سازمان نهضت سوادآموزی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: آموزش وپرورش موفق ترین دستگاه اجرایی در پیشبرد اهداف خود و ادامه روند وظایف محوله که همان تربیت نیروی انسانی کارآمد است، بشمار می‌آید که این موفقیت در این شرایط سخت کرونا، با تلاش همه فرهنگیان و تدابیر و برنامه ریزی مناسب و پیگیری‌های شبانه روزی اعضای ستادی در استان‌ها و وزارت حاصل شده است.
رییس سازمان نهضت سوادآموزی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: معلمان مجاهدان عرصه تعلیم و تربیت هستند و در این شرایط سخت کرونا، فعالیت و وظایف آن‌ها دوچندان شده، به گونه‌ای که معلمان به صورت تمام وقت در کلاس‌های مجازی و نیز در پاسخگویی به سوال‌ها و مسائل آموزشی و پرورشی دانش آموزان فعالیت می‌کنند.



مهمترین عناوین
مهمترین عناوین سیاسی