مازندران/اقتصادی

افتتاح یا کلنگ زنی ۲ هزارو ۵۰۰ میلیارد تومان طرح در مازندران طی هفته دولت

شناسه خبر: 86514 سرویس: استانها

استاندار مازندران از بهره برداری و کلنگ‌زنی ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومای طرح در استان طی هفته دولت سال جاری خبر داد.


احمد حسین زادگان روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان که در فرمانداری بهشهر و به صورت ویدیوکنفرانسی برگزار شد ف افزود که این طرح ها در بخش های مختلف عمرانی ، خدماتی ، آموزشی، کشاورزی و ورزشی و دیگر زمینه ها است و شامل طرح های ملی نمی شود که قرار است به مرور طی هفته دولت با هماهنگی مسئولان کشوری افتتاح شود.

وی بر ضرورت تبیین دستاوردهای دولت طی هفته ای که به نام دولت است تاکید کرد و گفت : اطلاع رسانی در باره عملکرد دولت در واقع اطلاع رسانی در باره دستاوردهای نظام است و سبب امیدواری مردم و تقویت نظام می شود.

نماینده عالی دولت در مازندران با تاکید بر این که اختلاف سلایق نباید سبب نادیده گرفته شدن خدمات دولت بویژه در شرایط تحریم ظالمانه و شیوع کرونا و آسیب های ناشی از آن شود ، افزود: دولت نماینده نظام است و هم وظیفه داریم کمک کنیم تا کار برای نظام باشد و اختلاف سلایق نباید بر نوع عملکردها اثرگذاری کند.
استاندار مازندران عملکرد دولت با وجود تنگناهای منابع درآمدی را قابل ستایش دانست و گفت : یکی از سیاست های دولت که تاکنون در مازندران با موفقیت به اجرا گذاشته شده بازگشت واحدهای صنعتی به مدار تولید بوده است که تنها در سال گذشته تنها در بخش صنعت دستکم ۸۰ واحد با رفع مشکلات و تزریق نقدینگی وارد چرخه تولید شدند .

حسین زادگان با تاکید بر این که اولویت دولت تحقق شعار جهش تولید است و در این زمینه برنامه ریزی همه جانبه صورت گرفته است ، افزود : ما هم در استان تمام تلاششمان بر این که هیچ واحد تولیدی راکد نباشد و همه باید کمک کنیم تا کارخانه ای از فعالیت باز نماند و به همین خاطر هم ستاد تسهیل تولید برای رفع مشکلات این بخش به صورت هفتگی باید در شهرستان ها برگزار شود.

توسعه متوازن تمامی مناطق استان

نماینده عالی دولت در مازندران توسعه متوازن و نگاه یکسان به تمامی مناطق استان را مهم ترین برنامه استانداری برشمرد و برگزاری نشست های مختلف استانی در شهرستان ها و مناطق مختلف را هم در همین راستا ارزیابی کرد.

حسین زادگان با اظهار این که تلاش بر این است تا در همه مناطق استان با توجه به مزیت ها و ظرفیت ها سرمایه گذاری مناسب صورت گیرد ، گفت : شهر تاریخی بهشهر باید به رسمیت شناخته شود و توسط وزارت گردشگری اعلام شود که در همین راستا آغاز عملیات اجرایی واگذاری کاخ صفی آباد به شهرداری بهشهر بعد عاشورا کلید می خورد.

وی افزود : گردشگری چشمه عمارت و کاخ صفی آباد و مجموعه عباس آباد با همراهی و همکاری شهرداری و اعتبار ۹۹۰ میلیارد تومانی اجرایی می شود.

استاندار مازندران همچنین از پیگیری برای مجوز پتروشیمی در بهشهر با انتخاب سرمایه گذار خبر داد و گفت : شهرک یکهزار هکتاری صنعتی در بهشهر کلنگ زنی شده و هزار هکتار به ظرفیت شهرک های صنعتی استان افزوده است و موجب اشتغال می شود.

نماینده عالی دولت در مازندران با تاکید بر زراعت چوب در شهرک یکهزار هکتاری بهشهر ، افزود : زراعت چوب با اولویت در ۲۰۰ هکتار از فاز اول این شهرک باید شروع شود و در ادامه طرح جامع بعدی دیده می شود.


این مسئول گفت : ایجاد منطقه آزاد در شرق استان مازندران از مطالبات مردمی بوده است که مصوبه هیات وزیرات و دولت و مجلس را دارد و باید به تصویب شورای نگهبان برسد که ابهام وجود دارد و از تمام ظرفیت ها استفاده می کنیم و در این راستا باید مجمع نمایندگان کمک کنند تا در رفع ابهام همراهی کنند تا دارای سه منطقه آزاد در مازندران شویم.

حسین زادگان با اعلام اینکه وجود آب بندان ها در منطقه شرق مازندران از اولویت های مهم است ، گفت : باید در این راستا با دقت نظر بیشتری نسبت به لایروبی اقدام شود و همچنین راه زاغمرز مهم است و پیگیری شود و در آزاد راه گلوگاه هم ملاحظات زیست محیطی مهم است و باید چاره اندیشی شود با تونل و پل بزرگتر اجرایی شود.

وی افزود : برای آبگیری نهایی سد گلورد سال گذشته ۱۰۰میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شد و امسال هم اعتبار داریم تا پایان سال افتتاح و آبگیری کامل شود.

حسین زادگان گفت : در شرق مازندران همچنین میانکاله و حفظ آن مهم است. با توجه به اینکه در ضلع غربی شاهد خشکی منطقه هستیم ، مصوبه و اعتبار خوبی در نظر گرفته شده است که باید احیا شود.

استاندار مازندران افزود : خرید و یا ثابت کردن یک دستگاه لودر در میانکاله برای موارد مهم و ضروری و مشکلاتی نظیر آتش سوزی ها، نیازمند برنامه ریزی دقیق است و باید طرح مدیریت بحران اجرا شود تا محیط زیست تنها نماند و مدیریت بحران استان کمک کار محیط زیست در میانکاله باشد و با جدیت وارد شود.

وی در ادامه با اشاره به ساخت ۲ هزار واحد مسکن محرومین در مازندران ، گفت : از این تعداد ۳۰۰ واحد برای شرق مازندران است که در صورت نیاز افزایش می یابد.

وی گفت : بازسازی و توسعه کمپوست بهشهر مهم است و اعتبارات لازم پیگیری شود و همچنین در شرق مازندران بحث نژاد جدید دام ، بذر اصلاح شده و تولید انبوه در دستور کار باشد.

استاندار مازندارن با اشاره به گازرسانی به روستاهای بالادست در شرق مازندران افزود : گازرسانی و خط انتقال ۲۰ روستا تا دهه فجرانجام و گازرسانی می شود و ۱۰روستای گلوگاه هم با توافق راه و شهرسازی و شرکت گاز که باید خط انتقال را همراهی کنندانجام می شود تا با استانداردها و با تعهدات انجام شود تا دهه فجر بهره برداری شود.

حسین زادگان گفت: کارهای زیربنایی خوبی در شرق انجام شد و زمین چهار هزار هکتاری در جوار زمین یکهزار هکتاری شهرک اولویت ماست در کنار شهرک صنعتی می توان صاحب شهرک گلخانه ای و دامپروری نو شد که باید این مهم تعیین تکلیف شود.



مهمترین عناوین
مهمترین عناوین سیاسی