طوفان توئیتری آبی‌ها برای بازگشت استراماچونی

شناسه خبر: 86675 سرویس: ورزشی

طرح احتمال بازگشت «آندره‌آ استراماچونی» به استقلال تهران در توئیتر بازتاب بسیار زیادی داشته و فضای این شبکه اجتماعی را تحت تاثیر قرار داده است. بسیاری از استقلالی‌ها خواهان سرمربی‌گری دوباره استراماچونی بوده و از موانعی که در این مسیر وجود دارد، ابراز ناراحتی کرده‌اند.


روزهای نخستی که استراماچونی به ایران آمد بسیاری نسبت به سابقه او خوشبین نبودند اما هر چه بیشتر گذشت عملکرد این سرمربی ایتالیایی به مذاق هواداران بیشتر خوش آمد به طوری که موانعی که برای ماندن استرا در ایران به وجود آمد باعث رنجش شمار زیادی از هواداران استقلال شد.
یکی از هواداران استقلال در توئیتر نوشته است: «هیچوقت ندیده بودم یک هشتگ ورزشی مورد چنین استقبال گسترده‌ای قرار بگیره این استقبال فراتر از یک خواسته ورزشیه و در واقع بغض فروخفته هواداران #استقلال از ۴ سال تبعیض و ظلم به این تیم مردمیه.»
فراگیری توئیت درباره بازگشت استراماچونی هم در نوع خود قابل توجه بوده است به طوری که یک کاربر تازه وارد توئیتر نوشته است: «من توییتر نصب کردم به عشق استقلال. زیادم بلد نیستم کار کنم فقط #استراماچونیرابرگردانید.»
بعد ازجدایی فرهاد مجیدی زمزمه حضور دوباره استراماچونی در استقلال مطرح شد. این در حالی است که مشخص نیست سرانجام قانون جدید ممنوعیت ورود مربی و بازیکن خارجی به کجا خواهد رسید. در این رابطه مهدی عبدیان، عضو هیات مدیره باشگاه استقلال به رئیس قوه قضائیه نامه نوشته و از او خواسته تدبیری برای لغو این قانون بیندیشد. به گفته او چنانچه استراماچونی به ایران برنگردد استقلال باید غرامت سنگینی پرداخت کند که این مساله تضییع بیت المال را به همراه دارد.
برخی از کاربران توئیتر از رئیس قوه قضائیه خواسته بودند نسبت به این نامه واکنش مناسب نشان داده و پیگیری لازم انجام شود. یک کاربر در این راستا نوشته است: «آقای رئیسی آخر کار پرونده استقلال و استراماچونی جریمه ۳۰ میلیارد تومانی است. تا کار به جاهای باریک نرسیده استراماچونی را برگردانید تا هم جلوی ضرر سی میلیاردی گرفته شود هم به خواسته هواداران استقلال احترام گذاشته شود.»

در این میان، بسیاری با انتقاد از عضو هیئت مدیره استقلال، اقدام احتمالی قوه قضائیه در این رابطه را دخالت سیاسیون در فوتبال دانسته‌اند. یک کاربر در این باره توئیت کرده است: «عضو هیئت مدیره استقلال از رئیسی می خواهد برای لغو یک مصوبه دخالت در امور فدراسیون کند و باعث تحریم فوتبال ایران شود.»

از سوی دیگر، طرفداران تیم رقیب یعنی پرسپولیس در فضای مجازی، درخواست استقلالی‌ها از رئیس قوه قضاییه برای لغو قانون را دستمایه انتقاد از آبی‌ها قرار داده و می‌گویند طرفداران استقلال که پرسپولیس را تیم مورد حمایت وزارت ورزش و سیاسیون می‌دانند اینک خود به چهره های سیاسی متوسل شده‌اند.
برخی خبرها حاکی از این است که خود استراماچونی هم تمایل دارد دوباره روی نیمکت استقلال بنشیند. هواداران استقلال هم به شدت خواهان این اتفاق هستند. تلاش این روزهای استقلالی‌ها در فضای مجازی این مساله را تایید می‌کند.
کاربری با اشاره به رغبت استراماچونی برای سرمربی‌گری دوباره استقلال نوشته است: « او آماده بازگشت است، از رگ گردن به #استقلال نزدیک تر است! پس بی جهت برابر اراده هواداران مقاومت نکنید،انسان عاقل یک اشتباه را دوبار تکرار نمی کند! #استراماچونیرابرگردانید.»


هشتگ «استراماچونی رابرگردانید» در چند روز اخیر به ترند توئیتر تبدیل شده است. هشتگی که به انگلیسی هم تحت عنوان #returnstramaccioni مورد استفاده کاربران گرفته است.
استقلالی‌ها امیدوارند موانع حضور سرمربی سابقشان به پایان برسد و او برگردد. یک کاربر استقلالی توئیت کرده است: «#استراماچونیرابرگردانید ترند شده واقعا تو فوتبال ایران در این سالها کسی رو در این حد محبوب ندیدم. »
کاربر دیگری هم این توئیت را منتشر کرده است: «طوفان توئیتری هواداران #استقلال و ترند شدن #استراماچونیرابرگردانید نشان از مطالبه گری میلیون ها هموطن بود. بازگشت استرا از نظر مالی به سود استقلال و کشور است که حتی اگر هم نبود، باید به احترام این همه ایرانی در تصمیم عجیبی که برای فوتبال گرفته شده تجدید نظر شود.»

در این بین توئیت‌های انتقادی هم دیده می‌شود. یک کاربر در این باره توئیت کرده است: « اگر پاییز پارسال می‌فهمیدید که باید #استراماچونیرابرگردانید نه استقلال این همه ضرر می‌کرد، نه فوتبال ایران.»
کاربر دیگری نوشته است: «جمله #استراماچونیرابرگردانید یک هشتگ نیست بغض فروخفته میلیون ها هوادار #استقلال است که از حاشیه سازی های چند سال گذشته خسته شدند.»

منبع:ایرنا



مهمترین عناوین
مهمترین عناوین سیاسی