شکست‌های سیاسی، عربستان را به هذیان‌گویی واداشته است

شناسه خبر: 86775 سرویس: سیاسی

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان این که شکست‌های مستمر میدانی و سیاسی در یمن، عربستان را به هذیان گویی واداشته است، گفت: تلاش برای توسعه مراودات با رژیم صهیونیستی و باج دادن‌های میلیارد دلاری به دیگران، عربستان را به موجودی حقیر میان کشورهای عربی تبدیل کرده است.


«سعید خطیب زاده» در پاسخ به پریشان‌گویی‌های اخیر پادشاه سعودی، با مردود دانستن اتهامات واهی وارده علیه جمهوری اسلامی اظهار داشت: عربستان سعودی به عنوان پایگاه و خاستگاه تفکرات گروه‌های تروریستی تکفیری و حامی اصلی مالی و لجستیکی تروریسم در منطقه، سال‌هاست برای گریز از واقعیت‌ها و عدم پاسخگویی به جنایت‌های خود سیاست فرافکنی و دگرگون نشان دادن حقایق را در دستور کار خود قرار داده است تا شاید امروز را به فردا برساند.

خطیب زاده اضافه کرد: حمایت و همسویی رژیم سعودی با ایالات متحده در تداوم سیاست شکست خورده فشار حداکثری علیه ایران، تلاش برای توسعه مراودات با رژیم غاصب صهیونیستی و باج دادن‌های میلیارد دلاری به دیگران آن‌هم از جیب مردم آن کشور، نه تنها نتیجه‌ای برای آنان نداشته بلکه عربستان را به موجودی حقیر در میان کشورهای عربی تبدیل کرده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه تاکید کرد: شکست‌های مستمر میدانی و سیاسی در یمن، عربستان را به هذیان گویی واداشته و می‌خواهند با ایراد اتهام به سایر کشورها از زیر بار مسئولیت جنایات جنگی خود علیه زنان و کودکان یمنی فرار کنند.

سخنگوی دستگاه سیاست خارجی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی در راستای رویکرد مسئولانه خود در منطقه، بارها خطاهای محاسباتی سعودی ها را که هزینه‌های گزافی به منطقه تحمیل ‌کرده به جهانیان گوشزد کرده و همچنان براساس سیاست اصولی خود بر تقویت روندهای دیپلماتیک و گفت‌وگو محور در منطقه و توسعه مناسبات با کلیه همسایگان تاکید دارد.

پادشاه سعودی روز چهارشنبه در سخنانی برای مجمع عمومی سازمان ملل که بصورت ویدئو کنفرانس برگزار می شود، جامعه بین الملل را به تقابل با ایران فراخواند، آن هم در روزهایی که شواهد و روند تحولات آشکار ساخته است که عربستان در حال پیوستن به پروژه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی است.

منبع:ایرنا



مهمترین عناوین
مهمترین عناوین سیاسی