استقلال و مصاف با پاختاکور بعد از ۳۴۴۸ روز

شناسه خبر: 86779 سرویس: ورزشی

استقلال بعد از حدود ۹ سال و پنج ماه باید بار دیگر به مصاف تیم پاختاکور ازبکستان برود.


با نتایجی که در بازی‌های شب گذشته (چهارشنبه) در لیگ قهرمانان آسیا و در ۲ گروه اول و دوم رقم خورد تیم‌های استقلال و پاختاکور باید شنبه شب یکی از بازی‌های مرحله یک هشتم نهایی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا را برگزار کنند.

نماینده فوتبال کشورمان قرار است برای یازهمین بار به مصاف یک تیم ازبکستانی در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا(جام باشگاه‌های آسیا) برود. در ۱۰ دیدار قبلی پنج برد، سه تساوی و ۲ شکست رقم خورده است.

آبی‌پوشان تهرانی تا به حال مقابل تیم‌های نسف‌قارشی، نفتچی، پاختاکور و لوکوموتیو پیکار داشته‌اند و حالا قرار است برای سومین بار به مصاف پاختاکور بروند.

شاگردان مجید نامجو در حالی به مصاف پاختاکور می‌روند که در سال ۲۰۱۱ این ۲ تیم در یک گروه قرار داشتند. در آن سال استقلال بازی رفت را در ورزشگاه آزادی با نتیجه چهار بر ۲ برد. هوار ملامحمد، فرهاد مجیدی، سید مهدی سید صالحی و آرش برهانی گلزنان نماینده ایران بودند. در دیدار برگشت اما تیم ازبکی با نتیجه ۲ بر یک به پیروزی رسید و جبران مافات کرد. تک گل استقلال توسط آرش برهانی زده شد. حالا قرار است بعد از ۹ سال و پنج ماه و هفت روز بار دیگر این ۲ تیم به مصاف هم بروند. به عبارتی دیگر پس از ۳۴۴۸ روز شاهد جدال این ۲ تیم خواهیم بود. جالب است که آخرین شکست استقلال مقابل نمایندگان ازبکستانی در همان بازی رقم خورد.


آبی‌پوشان بعد از این بازی چهار دیدار را در برابر تیم‌های ازبکستانی انجام دادند که ۲ بر و ۲ مساوی به دست آمد. از آخرین جدال آبی‌پوشان مقابل یک تیم ازبکستانی سه فصل می‌گذرد. استقلال در دور گروهی سال ۲۰۱۷ به مصاف لوکوموتیو رفت. یک بار با نتیجه ۲ بر صفر برد به دست آمد و بازی برگشت نتیجه یک بر یک خاتمه پیدا کرد.

باید دید در یازدهمین جدال استقلال و ازبکستانی‌ها در لیگ قهرمانان آسیا(جام باشگاه‌های آسیا) چه نتیجه‌ای به دست خواهد آمد. نماینده فوتبال کشورمان به دنبال این است تا ششمین برد را به دست بیاورد.




مهمترین عناوین
مهمترین عناوین سیاسی