قیمت هر واکسن آنفلوانزا، ۴۰ هزار تومان است

شناسه خبر: 86785 سرویس: پزشکی و سلامت

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس گفت: واکسن‌های آنفلوآنزا طبق آخرین اطلاعات با قیمت ۴۰ هزار تومان توزیع خواهند شد.


حسینعلی شهریاری درباره خبر تحویل ۱۵۰۰ واکسن آنفلوآنزا به بهداری مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس گفت‌و‌گویی که با مسئولان داشتم، این واکسن‌ها را بازگرداندند.

او با بیان اینکه همه ساله این واکسن‌ها به مجلس تحویل داده می‌شده است، اظهار کرد: نمایندگان با حضور میان مردم، رفت‌و‌آمد‌هایی هم دارند که به همین دلیل، هر سال واکسن می‌زدند.

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس تصریح کرد: امسال من و مدیر کل سلامت مجلس به آقای دکتر شانه ساز، رئیس سازمان غذا و دارو نامه‌ای نوشتیم تا به نمایندگان واکسن داده شود، رئیس بهداری مانند همه ساله تقاضای دریافت واکسن‌ها را داشت و بنده هم اظهار کردم که بگذاریم ابتدا مردم از آن‌ها استفاده کنند. متأسفانه فضاسازی علیه مجلس زیاد است و مخصوصاً بسیاری اوقات، خود دولتی‌ها به آن دامن می‌زنند.

شهریاری با بیان اینکه امسال مقدار دوز مد نظر سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت و درمان به کشور نرسیده است، گفت: شاید حدود یک میلیون و ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار دوز رسیده است. مقدار دوز مورد انتظار وزارت بهداشت ۱۴ تا ۱۶ میلیون دوز است که متأسفانه ارز آن دیر گشایش شد.

او افزود: برای واکسن باید اوایل مرداد ماه گشایش اعتبار ارزی اتفاق می‌افتاد. الان هم ارز گشایش شده است، اما چون کمی دیر اتفاق افتاد و با وجود ارسال ارز هم طرف تحویل دهنده واکسن به هر دلیلی با تأخیر عمل کرد.

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس گفت: قرار است ۱۴ تا ۱۶ میلیون دوز واکسن آنفلوآنزا بیاید که طبق صحبت‌ها ۲.۵ میلیون دوز ویژه زنان باردار و افراد پر ریسک به صورت رایگان است و بقیه هم از سوی مراکز بهداشتی و درمانی و داروخانه‌ها، طبق آخرین اطلاعات با قیمت ۴۰ هزار تومان توزیع خواهند شد.

گفتنی است روز گذشته تصویری در فضای مجازی منتشر شد که نشان می‌داد بهداری مجلس شورای اسلامی ۱۵۰۰ بسته آنفلوآنزا را دریافت می‌کند. این موضوع با واکنش افکار عمومی مواجه شد و پس از آن مدیر کل سلامت مجلس از بازگرداندن واکسن‌ها به سازمان غذا و دارو خبر داد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان



مهمترین عناوین
مهمترین عناوین سیاسی