ظریف: روسیه از دوستان راهبردی ایران است

شناسه خبر: 86789 سرویس: سیاسی

وزیر امور خارجه کشورمان، تاکید کرد: روسیه از دوستان راهبردی ایران است بنابراین رایزنی و مشورت نزدیک بین مقامات دو کشور امری مهم و مورد نیاز است.


محمد جواد ظریف، در گفتگو با خبرنگاران در ارتباط با نتایج سفر خود به روسیه و دیدارش با همتای روسی خود تصریح کرد: با توجه به شرایط منطقه ای و بین المللی و روابط دوجانبه این نیاز وجود دارد که گفتگوهای مستمری با دوستان خود از جمله روسیه داشته باشیم و این سفر نیز فرصتی را فراهم کرد تا با مقامات روسیه گفتگوها و هماهنگی هایی را داشته باشیم از جمله در مورد مسائل فغانستان و برجام.

این دیپلمات عالی رتبه کشور با اشاره به مواضع مسکو در شورای حکام و شورای امنیت سازمان ملل در مورد فعالیت های صلح آمیز هسته‌ای ایران و برجام گفت: هماهنگی نزدیکی بین دو کشور در این زمینه وجود داشت که منجر به نتایج موفقیت‌آمیزی شد.


وی با بیان اینکه سفر مورد اشاره سومین سفر او به روسیه در ایام شروع به ویروس کرونا است، خاطر نشان کرد: این سفر برای هماهنگی و نزدیک کردن دیدگاه‌های دو کشور در مورد مسائل مختلف صورت گرفته است، روسیه از دوستان راهبردی ایران است و انجام این نوع از گفتگو ها امری مهم و مورد نیاز دو کشور است.



مهمترین عناوین
مهمترین عناوین سیاسی