تاریخچه دیدارهای استقلال با ازبک‌ها

شناسه خبر: 86796 سرویس: ورزشی

تیم فوتبال استقلال تاکنون ۱۲ بار به صورت رسمی در آسیا مقابل نماینده‌های ازبکستان به میدان رفته که در نیمی از این دیدارها پیروز بوده است.


تیم فوتبال استقلال بعد از پیروزی با ارزش مقابل الاهلی عربستان به عنوان تیم دوم از گروه اول لیگ قهرمانان آسیا به مرحله بعدی صعود کرد تا در مرحله یک هشتم نهایی به دیدار پاختاکور ازبکستان برود.

آبی پوشان در تاریخ برگزاری دیدارهای باشگاهی در آسیا تاکنون ۱۲ بار مقابل نمایندگانی از ازبکستان به میدان رفته‌اند که در نیمی از این دیدارها پیروز شده و تنها ۳ بار مقابل آنها تن به شکست داده‌اند.

ازبک‌ها چهارمین حریف تکراری استقلال

تیم های ازبکستانی بعد از عربستانی ها، قطری ها و اماراتی ها بیشترین دیدار را در آسیا با آبی پوشان داشته اند و تیم های نسف قارشی، نفت چی، لوکوموتیو، پاختاکور و نوف باخور ۵ تیم ازبکی هستند که در این ۱۲ بار با آبی های تهران دیدار داشته اند.

در بین تیم های ازبکستانی تیم نسف قارشی با با ۴ تقابل با آبیها بیشترین سهم را داشته که این تیم ۲ بار مغلوب استقلال شده و ۲ بار هم با مساوی به کارش خاتمه داده است. نفت چی، لوکوموتیو، پاختاکور و نوف باخور هم کر کدام ۲ بار با آبی پوشان دیدار داشته اند.

استقلال در مقابله با تیم های ازبکستانی تنها ۳ بار طعم شکست را چشیده که این سه شکست مقابل پاختاکور، نوف باخور و نفت چی بوده است.

آبی پوشان در مجموع ۱۲ دیدار مقابل ازبکها ۲۲ بار گلزنی کرده و در مقابل ۱۴ بار دروازه‌شان باز شده است که این آمار نشان دهنده برتری استقلال در مقابله با تیم های ازبکستانی در سنوات گذشته است.

همه گلزنان استقلال

در تاریخ دیدارهای استقلال با تیم‌های ازبکستانی این بازیکنان موفق شده‌اند با پیراهن استقلال به تیم‌های ازبکستانی گل بزنند: صادق ورمزیار، صمد مرفاوی، علیرضا منصوریان، علیرضا نیکبخت واحدی، محمد نوازی، فراز فاطمی، مهدی پاشازاده، یدالله اکبری، مهدی هاشمی نسب، هوار ملامحمد، فرهاد مجیدی، سید مهید سیدصالحی، آرش برهانی، مجتبی جباری، یرکوویچ، فرشید اسماعیلی، علی قربانی و کاوه رضایی.

ورمزیار، نوازی، برهانی و فاطمی نفراتی هستند که هر یک با زدن ۲ گل به تیم های ازبکی، بهترین گلزنان باشگاه مقابل این تیم ها هستند. همچنین فرشید اسماعیلی تنها بازیکن فعلی آبی پوشان است که سابقه گل زدن به یک تیم ازبکستانی را در کارنامه اش دارد. اولین گلزن استقلال به یک تیم ازبکستانی صادق ورمزیار و آخرین گلزن آنها در این بازیها نیز کاوه رضایی هستند.

آخرین بازی و آخرین پیروزی

از آخرین بازی دو تیم ۳ سال و ۵ ماه ۱۲ روز می گذرد و در این دیدار که بین آبی پوشان تهران مقابل لوکوموتیو تاشکند برگزار شد، دو تیم به نتیجه مساوی یک - یک رسیدند و کاوه رضایی در آن دیدار برای استقلال گلزنی کرد.

همچنین از آخرین پیروزی استقلال بر یک تیم ازبکستانی ۳ سال ۶ ماه و ۱۲ روز می گذرد. استقلال در دیداری که در ورزشگاه آزادی مقابل لوکوموتیو برگزار کرد در حالی با نتیجه ۲ بر صفر پیروز شد که فرشید اسماعیلی و علی قربانی برای این تیم گلزنی کردند.

استقلال-پاختاکور، بر سر رسیدن به جمع ۸ تیم برتر آسیا

آبی پوشان تهران که به تازگی از سد الاهلی عربستان با ۳ گل عبور کردند تا از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا صعود کنند، در مرحله حذفی حریف پاختاکور شدند که این سومین دیدار دو تیم است. هر کدام از دو تیم در دیدارهای قبلی خود یک بار پیروز شده بودند و تاکنون برابر هم تن به تساوی نداده اند.

آبی پوشان در سال ۹۰ دو بار با پاختاکور دیدار کرده‌اند که ابتدا در تهران با گلزنی‌های هوار ملا محمد، فرهاد مجیدی، سید مهدی سید صالحی و آرش برهانی حریف خود را با نتیجه ۴ بر ۲ شکست داده اند و سپس در تاشکند مقابل این تیم با نتیجه ۲ بر یک شکست خورده‌اند که زننده تک گل آبیها آرش برهانی بود.

دیدار دو تیم استقلال پاختاکور روز شنبه ۵ مهر ماه در ورزشگاه خلیفه شهر دوحه برگزار می شود.

منبع: مهر



مهمترین عناوین
مهمترین عناوین سیاسی