محموله جدید بنزین ایران وارد ونزوئلا شد/ ۲ نفتکش دیگر در راه هستند

شناسه خبر: 86819 سرویس: اقتصادی

رویترز اعلام کرد نفتکش فارست با پرچم ایران که در خاورمیانه بارگیری شده حدود ساعت ۸:۰۵ صبح به وقت محلی (۱۲:۰۵ به وقت گرینویچ) وارد آب های ونزوئلا شد.


به نقل از رویترز، اطلاعات ردیابی نفتکش‌های رفینیتیو آیکن نشان می دهد اولین نفتکش از سه نفتکش ایرانی حاوی سوخت به مقصد ونزوئلا، وارد آب های این کشور آمریکای جنوبی شده است.

نفتکش فارست با پرچم ایران که در خاورمیانه بارگیری شده حدود ساعت 8:05 صبح به وقت محلی (12:05 به وقت گرینویچ) بدون مزاحمت وارد آب های ونزوئلا شد.

دو نفتکش دیگر ایران با نامهای فاکسون و فورچون با همین مقصد از اقیانوس اطلس عبور می‌کنند و احتمالاً در اوایل اکتبر به ونزوئلا می رسند.

انتظار می‌رود این 3 نفتکش روی هم رفته حدود 820 هزار بشکه بنزین و سایر سوختهای موتوری را به ونزوئلا برسانند. صف رانندگان در پمپ بنزین های ونزوئلا طی هفته های اخیر به خاطر نبود تولید داخلی طولانی تر شده است.


این دو کشور عضو اوپک در سال جاری میلادی روابط خود را با تبادل نفت خام، سوخت، غذا و تجهیزات پالایشگاهی و سایر محصولات صنعتی افزایش داده اند.

انتظار می رود یک نفتکش بسیار بزرگ ایرانی در این هفته بندر خوزه ونزوئلا را ترک کرده و 1.9 میلیون بشکه نفت سنگین این کشور را به شرکت ملی نفت ایران برساند.

منبع:تسنیم



مهمترین عناوین
مهمترین عناوین سیاسی