کیفیت تست‌های سریع کرونا مثل تست PCR است

شناسه خبر: 87241 سرویس: پزشکی و سلامت

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه «کیفیت تست‌های سریع کرونا مثل تست PCR است»، گفت: با آمدن این تست‌ها احتمالا به گرفتن روزانه 6000 تا 7000 تست می‌رسیم.


مهدی قلیان اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد در پایگاه‌ها و مراکز منتخب خود، روزانه 1200 تست کرونا می‌گیرد. ما پیگیر هستیم تا در هفته‌های آینده تست سریع کرونا که همانند تست PCR یا تست مخاط کرونا است، به مراکز و پایگاه‌های منتخب برسد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: شیوه این نوع تست به این گونه است که فرد بعد از دادن تست کرونا به فاصله 30 دقیقه نتیجه آن را در همان مرکز دریافت می‌کند. تعدادی از این تست‌ها از کشور کره وارد و مقداری از آن تولید کشور خودمان است.

قلیان خاطرنشان کرد: اگر این تست‌ها را به ما تحویل بدهند، سرعت کار در تست کرونا بالا می‌رود و احتمالا به گرفتن روزانه 6000 تا 7000 تست برسیم. این درصورتی است که کیت‌های تست برسد. به ما قول داده بودند که هفته گذشته تست‌های سریع کرونا برسد اما نرسید و دوباره قول داده‌اند که این هفته تست‌ها را به دست ما برسانند.

وی افزود: زمان تحویل تست‌های سریع به دانشگاه علوم پزشکی در دست وزارت بهداشت است. به همین خاطر نمی‌توان زمان دقیقی برای آمدن این تست‌ها بیان کرد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: این تست‌ها در روند درمان تاثیری ندارد. با گرفتن این تست‌ها افراد باور می‌کنند که بیمار هستند. به خیلی از افراد که علائم بالینی در آن‌ها وجود دارد می‌گویم که شما بیمار هستید اما فرد این مسئله را رد می‌کند و می‌گوید خیر من بیمار نیستم. تست از او گرفته می‌شود و نتیجه تست مثبت است، او متوجه می‌شود که بیمار است.


قلیان تاکید کرد: ما امکان اینکه تست از همه افراد مشکوک به کرونا بگیریم، نداریم. تنها روزانه حدود 1200 تست می‌توانیم بگیریم. افراد مشکوک به کرونا زیاد داریم. اگر تست‌های سریع برسد، دست‌ ما برای گرفتن تست‌های بیشتر باز است. با تست‌های سریع می‌توانیم، از فرد در مراکز منتخب و روستاها تست بگیریم.

وی با بیان اینکه «با این شیوه حجم دسترسی مردم به تست بیشتر می‌شود»، گفت: کیفیت تست سریعی که قرار است به دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیاید، طبق گزارشی که معاون وزیر و مسئول آزمایشگاه وزارت بهداشت اعلام کرده است از نظر کیفیت و کمیت با تست PCR یکی است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: این تست قابلیت اعتماد دارد و از نظر قابلیت اعتماد همانند تست PCR است.

منبع:ایسنا



مهمترین عناوین
مهمترین عناوین سیاسی