علت اصلی فوت بیماران کرونا دیر مراجعه کردن آنها به بیمارستانهاست

شناسه خبر: 87259 سرویس: پزشکی و سلامت

رییس بیمارستان امام خمینی(ره) گفت: آمارها نشان می‌دهد بیش از ۹۵ درصد بیمارانی که به موقع برای درمان به بیمارستان مراجعه کرده بهبود پیدا کرده اند.


خسرو صادق نیت گفت: آمارها نشان می‌دهد بیش از ۹۵ درصد بیمارانی که به موقع برای درمان به بیمارستان مراجعه کرده بهبود پیدا کرده اند. رئیس مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) در برنامه تیتر امشب یک شنبه شب شبکه خبر گفت: آمارها نشان می‌دهد بیش از ۹۵ درصد بیمارانی که به موقع برای درمان به بیمارستان مراجعه کرده بهبود پیدا کرده اند.

خسرو صادق نیت افزود: بیماران نباید از بیمارستان بترسند، زیرا دیر مراجعه کردن به بیمارستان تأثیر درمان را کمتر می‌کند.

رئیس مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) گفت: اتفاقی که در موج سوم بیماری شاهدش هستیم مراجعه و حضور اعضای خانواده هاست، گاهی در یک اتاق ۳ تخته ما، همه اعضای یک خانواده بوده اند و متأسفانه اغلب آن‌هایی که بیماری زمینه‌ای داشتند شاهد فوتشان بوده ایم.

وی مردم را به رعایت مقررات و فاصله گذاری مناسب توصیه کرد و افزود: تجربه‌ها نشان داده است که اجتناب از مهمانی‌ها و دورهمی‌ها و شرکت نکردن در تجمعات، قطعی میزان بیماری را کاهش می‌دهد و زنجیره انتقال بیماری را می‌شکند.

رئیس مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) گفت: با اطمینان عرض می‌کنم که در بیمارستان‌های دانشگاهی، دارو و درمان بر اساس اطلاعات علمی درست تجویز می‌شود و ما از داروهایی که اثربخشی آن‌ها تأیید نشده استفاده نمی‌کنیم و داروها همه تحت پوشش بیمه هستند و از بیماران حدود ۱۰ درصد هزینه دریافت می‌شود و حتی اگر بیماران بیمه هم نباشند خدمات را براساس تعرفه دولتی دریافت می‌کنند.

صادق نیت افزود: به لحاظ تجهیزات و هم دارو، وضع بسیار مطلوبی داریم و در این باره کار بزرگی انجام شده است.

رئیس بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) نیز با اشاره به این که افزایش موارد بیماری و ابتلاء به علت آزمایش‌های (تست) بیشتری است که گرفته می‌شود گفت: تمام داروهایی که در دنیا به عنوان داروهای مؤثر شناخته می‌شوند در تمام بیمارستان‌های ما موجود است و این داروهای بیمارستانی است که بر اساس مقررات درمانی تجویز و متناسب با شرایط و سن و سال بیمار استفاده می‌شوند.


تقی ریاحی گفت: در شرایط فعلی کشور، علت اصلی فوت بیماران مراجعه نکردن به موقع به بیمارستان است.

حمیدرضا گودرزی رئیس کمیته اجتماعی ستاد مقابله با کرونای تهران هم در ارتباطی تصویری با برنامه با اشاره به همکاری بسیار خوب مردم در رعایت مقررات منع رفت و آمد از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح گفت: آن‌هایی که مقررات را رعایت نکنند با پیامک به آن‌ها اعلام می‌کنیم که مرتکب تخلف شده اند و ۲۰۰ هزار تومان جریمه می‌شوند.

سرهنگ شریفی رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران هم گفت: مخدوش کردن پلاک به خودی خود جرم است و علاوه بر جریمه ۲۰۰ هزار تومانی، خودروی متخلف به پارکینگ منتقل و فرد به دادگاه معرفی خواهد شد.

محمد طالب پور رئیس بیمارستان سینا هم از کاهش تعداد بستری‌ها در چند روز اخیر خبر داد و گفت: این محدودیت‌ها عامل نجات جان بسیاری از هموطنان خواهد شد و مراجعه بیماران نسبت به قبل تا نصف کاهش پیدا کرده است و انشا اله تعداد فوتی‌ها هم تا چند روز دیگر سیر کاهشی پیدا خواهد کرد.

دکتر خرسند و دکتر فقیه دینوری و دکتر تدین رؤسای بیمارستان‌های امام رضای (ع) مشهد، امام رضا (ع) تبریز و شهید فقیهی شیراز هم در ارتباط تصویری با برنامه با اشاره به آغاز روند کاهشی تعداد بیماران بستری گفتند: یکی از دلایل افزایش بیماری در هفته‌های گذشته، رعایت نکردن فاصله گذاری، مهمانی و دورهمی‌های شبانه و روزانه است.

منبع: مهر



مهمترین عناوین
مهمترین عناوین سیاسی