واعظی: مذاکرات جدیدی برای برجام صورت نخواهد گرفت

شناسه خبر: 87286 سرویس: سیاسی

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: مذاکرات برجام ‌قبلا انجام شده و مراحل خود را طی کرده است.


محمود واعظی رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور در جاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران تصریح کرد: دولت آمریکا(ترامپ) خسارت‌های زیادی به روابط بین‌الملل زد از جمله این خسارت‌ها در خاورمیانه بود که فشارهای خیلی شدیدی به ملت ایران وارد کرد. بر‌داشت از دولت بایدن بر اساس اظهاراتی بوده که در کابینه بایدن در آینده قرار است باشند، صورت گرفته و این بر بازار دلار و‌ سکه اثر گذاشته است.

وی درباره طرح الزام دولت به پرداخت یارانه معیشتی از سوی‌مجلس، بیان کرد: اینکه ما بتوانیم از هر فرصتی استفاده کنیم تا مردم و‌ کسبه‌هایی که برای کرونا باید تعطیل باشند و‌ یا به هر دلیل لطمه خوردند ما از هر فرصتی‌ برای جبران این صدمات استفاده می‌کنیم. با مجلس در این زمینه هم‌نظر هستیم تا بتوانیم به مردم کمک بیشتری کنیم. باید با مجلس صحبت کنیم تا محل دقیق منابع مشخص شود. با مسئولان ذی‌ربط صحبت می‌کنیم تا به نتیجه مشخصی برسیم.

رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور هم‌چنین گفت: مذاکرات جدیدی برای برجام صورت نمی‌گیرد. مذاکرات برجام ‌قبلا انجام شده و مراحل خود را طی کرده است. آمریکا به تعهدات خود عمل نکرده و مهم‌ترین شرط ما این است که تعهدات کشورها باید در برجام برای همه محترم شمرده شود.

واعظی درباره انتخابات آمریکا و نتیجه آن گفت: امروز نه‌تنها ایران بلکه بسیاری از کشورهای جهان و حتی متحدان آمریکا مانند اروپایی‌ها از رفتن کسی که 4 سال رئیس‌جمهور آمریکا بوده اما نه با سیاست آشنایی داشته و نه چارچوب و اصول درستی داشته خوشحال هستند. این شخص با تصمیمات لحظه‌ای خسارت‌هایی را هم برای کشورش به وجود آورده و هم باعث شده در ارتباط با نظم و روابط بین الملل مشکلاتی به وجود آید. از جمله در حوزه خاورمیانه و فشارهای شدیدی که در سه سال گذشته بر ملت بزرگ ایران آورده است.


وی اظهار داشت: طبیعی است که ما هم از شکست ایشان استقبال کردیم اما اینکه ما به دولت بعدی آمریکا خوش‌بین باشیم، چنین صحبتی الان در دولت نیست. واقعیت آن است که ما به هیچ دولتی خوشبین نیستیم مگر اینکه ببینیم در عمل چه کار می‌کنند. خود آن‌ها در مبارزات انتخاباتی موضوعاتی را اعلام کردند و ادبیات و لحن‌شان و سیاست‌هایی که می‌خواهند اتخاذ کنند، نسبت به ترامپ متفاوت است.

رئیس‌دفتر رئیس جمهور هم‌چنین در ادامه درخصوص بیانات روز گذشته رهبر معظم انقلاب گفت: امروز بخش قابل توجهی از وقت جلسه هیئت دولت به دیدار روز گذشته شورای عالی هماهنگی اقتصادی با مقام معظم رهبری و رهنمودهای ایشان تخصیص داده شد. رئیس‌جمهور بر اساس فرمایشات ایشان تک‌تک اعضای دولت و معاونین را مخاطب قرار دادند و در ارتباط با موضوعات مختلفی که در جلسه روز گذشته مطرح شد از جمله مسئله تنظیم بازار از وزیر صنعت و وزیر جهاد کشاورزی، خواستند که با جدیت بیشتر روی قیمت‌ها و توزیع نظارت داشته باشند. برای تولیدکنندگان به ویژه در حوزه مرغ و تخم مرغ کسانی که محصولات و تولیدات‌شان را با همان ارز 4200 تومانی که به‌ آنها می‌دهیم، تولید می‌کنند، با همان ارز در دسترس مردم قرار دهند. تلاش می‌شود در روزهای آینده این تعادل برقرار شود.

منبع:تسنیم



مهمترین عناوین
مهمترین عناوین سیاسی