فارن‌پالیسی: ایران مقاوم‌تر از پیش‌بینی‌های کاخ سفید و اسرائیل بود

شناسه خبر: 87296 سرویس: بین الملل

یک رسانه آمریکایی در تحلیلی نوشته ایران از آنچه کاخ سفید و اسرائیل پیش‌بینی می‌کرده‌اند در برابر سیاست «فشار حداکثری» مقاوم‌تر بوده است.


یک رسانه آمریکایی در تحلیلی نوشته ایران در برابر «کارزار فشار حداکثری» دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا مقاوم‌تر از آنچه اسرائیل و کاخ سفید پیش‌بینی می‌کرده‌اند عمل کرده است.

پایگاه فارن‌پالیسی در تحلیلی نوشت: «علی‌رغم موفقیت آمریکا در ایجاد اهرم فشار اقتصادی زیاد از طریق کارزار فشار حداکثری اکنون نتیجه مشخص این است که فشار حداکثری ایران را وادار به مذاکره مجدد بر سر توافق هسته‌ای با ترامپ نخواهد کرد.»

فارن‌پالیسی در ادامه نوشته است: «ایران نشان داد از آنچه کاخ سفید و اسرائیل پیش‌بینی می‌کرد مقاوم‌تر است. تهران با "مقاومت حداکثری" خودش [به فشار حداکثری] خودش پاسخ داد که سیاست‌هایی از قبیل حمله به زیرساخت‌های نفتی متحدان آمریکا، پیشرفت دادن برنامه هسته‌ایش خودش و امتناع از مذاکره را شامل می‌شد.»

دولت آمریکا بعد از خروج از «برنامه جامع اقدام مشترک» یا برجام تحریم‌ها علیه ایران را از سر گرفته و به سیاست‌هایی تحریک‌آمیز علیه ایران، از جمله ترور سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روی آورده است.


ترامپ وعده داده بود با خروج از برجام و پیگیری سیاست موسوم به «کارزار فشار حداکثری» ایران را به حضور پای میز مذاکره برای رسیدن به «توافقی بهتر» -به زعم او- مجاب خواهد کرد.

در حالی که بیش از ۲ سال از این وعده می‌گذرد دولت آمریکا در تحقق این هدف ناکام مانده و به همین دلیل ترامپ از سوی گروه‌های مختلف در آمریکا آماج انتقادات قرار گرفته است.

منتقدان ترامپ او را به نداشتن راهبرد در قبال ایران، تشدید بی‌مورد تنش‌ها با این کشور و جدا کردن مسیر آمریکا از متحدانش متهم کرده‌اند.



مهمترین عناوین
مهمترین عناوین سیاسی