مازندران

استاندار مازندران : مشارکت اجتماعی محور توسعه پایدار است

شناسه خبر: 87390 سرویس: استانها

استاندار مازندران تشکیل های دانش آموزی را ظرفیتی بزرگ برای گشترش مشارکت اجتماعی دانست و گفت : مشارکت اجتماعی هم محور توسعه پایدار است.


به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران ، احمد حسین زادگان در نشست ویدیو کنفرانسی با روسای سازمان دانش‌آموزی استان ، مشارکت اجتماعی را حلال مشکلات کشور دانست و افزود: ما در همه بخش ها مانند جنگ ، سازندگی و سیل و حوادث غیرمترقبه هرگاه شاهد مشارکت مردمی بودیم، موفقیت و دستاوردهای بسیاری داشتیم.

وی با اعلام این که اقدام مناسبی در جذب دانش‌آموزان طی سال‌های اخیر توسط سازمان دانش‌آموزی و اداره‌کل آموزش و پرورش مازندران انجام گرفته است ، گفت : اما آموزش و کیفی‌سازی سمن‌ها دو موضوع مهم در سازمان دانش‌آموزی است که باید مورد توجه ویژه باشد.

رییس شورای آموزش و پرورش مازندران توضیح داد : سازمان دانش‌آموزی به عنوان بزرگ‌ترین سمن استان تلاش کرد خود را از ۳۷ هزار عضو به ۱۲۰ هزار عضو برساند ‌، اما تنها پنج هزار عضو از جامعه فرهنگیان، معلمان و اساتید هستند و توقع داریم این آمار از لحاظ کمی با توجه به جمعیت ۵۰۰ هزار نفری دانش‌آموزان استان افزایش پیدا کند.

نماینده عالی دولت در مازندران نقش سازمان دانش آموزی را در مهارت آموزشی و آگاه سازی دانش‌آموزان مهم توصیف کرد و گفت : این سازمان می‌تواند با گسترش مشارکت اجتماعی نقش مهمی در رسیدن به توسعه پایدار و توسعه همه جانبه ایفا کند.

حسین زادگان افزود : در حقیقت افزایش آمار مشارکت و آموزش‌های حرفه‌ای و تزریق نگرش درست بسیار مهم است و در این زمینه یکی از پایه‌های اصلی پیشرفت در حوزه‌های مختلف محیط زیست، پسماند و حتی کرونا دانش‌آموزان و مدارس هستند و اگر پای آنان را به موضوع باز کنیم خودشان در میان اطرافیان خود برای فرهنگ سازی تلاش خواهند کرد.

وی ادامه داد : هرچه امروز بکاریم چند سال آینده درو می‌کنیم پس این کارها همه نوعی سرمایه‌گذاری است و امروز که فاز اول یعنی افزایش آمار مشارکت دانش‌آموزان محقق شد اما در گام دوم باید با آموزش‌های لازم برنامه‌ها، اهداف و نگرش‌های مفید و موثر را به آنان انتقال دهیم.

استاندار مازندران ضمن بازخواست از مدیران شهرهایی که سطح مشارکت در مقایسه با جمعیت آن پایین بود ، گفت : سازمان دانش‌آموزی یک لشگر ۱۲۰ هزار نفری است و چرا نباید از این ظرفیت‌ها در مهار بحران‌ها استفاده کنیم کما اینکه ما در مواردی چون سیل و زلزله شاهد هستیم که آموزش و پرورش، مشکلات کمتری دارد و دلیل آن این است که در هر نقطه‌ای مدیر و معاون مدرسه، معلم و دانش‌آموزانی هستند که در این حوادث پای کار هستند و این بسیار ارزشمند است.

منبع:ایرنا



مهمترین عناوین
مهمترین عناوین سیاسی