آمادگی آمریکا برای رفع تحریم‌های ناسازگار با برجام

شناسه خبر: 90014 سرویس: بین الملل

نماینده دولت آمریکا در امور ایران تأکید کرد: واشنگتن آماده رفع تحریم‌های ناسازگار با برجام است.


رابرت مالی در مصاحبه خود با شبکه «پی‌بی‌اس»، با تأکید بر اینکه ایران به پایبندی کامل به توافق برگردد، مدعی شد: واشنگتن آماده رفع تحریم‌های ناسازگار با برجام است.

وی تصریح کرد: آمریکا از این موضوع اطلاع دارد که برای بازگرداندن ایران به پایبندی، واشنگتن باید تحریم‌هایی را که با برجام ناسازگارهستند را لغو کند.

نماینده دولت آمریکا در امور ایران در ادامه به افزایش میزان اورانیوم غنی‌شده ایران نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر آمریکا در مقایسه با زمان خروج از برجام در وضعیت به مراتب بدتری در ارتباط با برنامه هسته‌ای ایران قرار گرفته است.

رابرت مالی ادامه داد: من بر این موضوع تاکید و یادآوری می کنم که، امروزه ایران نسبت به سال ۲۰۱۷، ده برابر اورانیوم غنی‌شده بیشتری در اختیار دارد.

نماینده دولت آمریکا در امور ایران تاکید کرد: با توجه به این موضوع و به استناد همین آزمون ساده که آیا ما در موقعیت بهتری قرار داریم یا خیر باید گفت که خیر، ما در وضعیت بدتری قرار داریم.

وی همچنین در واکنش به نشست کمیسیون مشترک برجام در وین اظهار کرد: هفته آینده بحث‎هایی با شرکای اروپایی، روسیه و چین درباره آنچه تهران و واشنگتن باید برای از سرگیری تعهدات خود برجام انجام دهند، خواهیم داشت.

رابرت مالی افزود: ما بحث‌های دشواری پیش رو داریم، اما در مسیر درست هستیم.

روزنامه آمریکایی وال‌استریت‌ژورنال نیز طی گزارشی به موضوع برگزاری نشست وین در روز سه‌شنبه که نخستین دیدار پس از رایزنی‌های طرف‌های ایرانی و آمریکایی در اواخر سال ۲۰۱۷ میلادی است پرداخت.

این روزنامه آمریکایی به نقل از برخی منابع آگاه از تلاش حاضران در این نشست برای حصول دو توافق جداگانه پیرامون برجام خبر داد. توافقی که دولت ترامپ در ماه مه سال ۲۰۱۸ از آن خارج شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان



مهمترین عناوین
مهمترین عناوین سیاسی