مخاطب تهدید‌های احمدی‌نژاد کدام عضو شورای نگهبان بود؟

شناسه خبر: 91198 سرویس: سیاسی

رئیس جمهور سابق کشور در صحبت های جنجالی امروزش عباسعلی کدخدایی (سخنگوی شورای نگهبان) را شدیدا مورد انتقاد قرار داد.


محمود احمدی نژاد امروز در جمع مردم تهران، صحبت‌های بسیار جنجالی کرد. او که مدتی است تبدیل به چهره‌ای منتقد شده، امروز تیغ تیز انتقادات خود را به سمت شورای نگهبان پرتاب کرد.

احمدی نژاد در بخشی از اظهاراتش که دولت بهار آن را منتشر کرده، گفت: "من به ایشان می گویم؛ اعضای محترم شورای نگهبان، بنده همه شما را دوست دارم، همه ملت را دوست دارم، کشورم را هم دوست دارم، یک ایرانی هستم و به ایرانی بودن خود افتخار می کنم ولی این حق را دارم که اظهار نظر کنم. بدانید به زودی زود در پیشگاه ملت به این اقدامات رسیدگی خواهد شد. کسی نیاید بگوید که این تصمیم یک نفر بوده است. چون ما داشتیم؛ من در سال 96 کاندیدا شدم و رد کردند. بعد هم به دروغ گفتند که علتش را به خودش خبر دادیم. بعد هم ما گفتیم به ما که خبر ندادید، چرا دروغ می گویید؟ البته تا حالا هم نگفته اند. البته من و همه ملت میدانیم چرا؟ بعضی از اعضای شورای نگهبان را ما دیدیم البته من نپرسیدم. اصلا رویه ام اینطور نیست که بگویم چرا رد کردید یا گله کنم و .... ما فقط می خواهیم خدمت کنیم و کار کنیم. افراد موجهی که بعضی از آنها در دنیا نیستند، گفتند که به خدا اصلا بحثی راجع به شما نشد! من حالا اینها را می گویم که فردا روزی نگویند راجع به این ها در شورای نگهبان بحثی نشد."

احمدی نژاد سپس به تهدید یکی از اعضاء شورای نگهبان پرداخت. او گفت: "یک آقایی که کل زندگی اش این بوده که یک بورسیه ای که نمی خواهم بگویم قانونی یا غیر قانونی، گرفته و رفته است لندن و یک مدرک دکترا گرفته، حالا آمده آنجا نشسته است و دارد برای کل ملت تعیین تکلیف می کند. نمی شود! اگر بعضی جاهای دنیا را بشود که آن هم غلط است، ایران و ملت ایران را اینطور نمی شود اداره کرد. یک منطق و اصولی باید در کار باشد، حقوق ملت باید به رسمیت شناخته شود. انقدر در این ابلاغیه افراد را بسته اند که اگر دو تا فتوکپی شناسنامه کم بیاورد، می گویند دنبال کارتان بروید. مطلبش را بخوانید! این راجع به سرنوشت ما است."

جستجوی خبرنگار خبر فوری نشان می‌دهد که احتمالا مقصود احمدی نژاد عباسعلی کدخدایی است و او سخنگوی شورای نگهبان را تهدید کرده است. در صفحه ویکی‌پدیای عباسعلی کدخدایی در مورد تحصیلات او آمده است: " کدخدایی پس از اتمام تحصیل در وزارت سپاه سابق مشغول به کار شد و پس از پایان جنگ ایران-عراق جهت ادامه تحصیل به انگلستان بورسیه گردید و کارشناسی ارشد و دکتری در حقوق بین‌الملل را از دانشگاه هال انگلستان اخذ کرد."

هنوز واکنشی از سوی شورای نگهبان و شخص کدخدایی شنیده و دیده نشده است. باید صبر کرد و دید که در آینده این حرف‌های محمود احمدی نژاد چه تبعاتی برای او خواهد داشت.

منبع: خبر فوری



مهمترین عناوین
مهمترین عناوین سیاسی