ثبت نام انتخاباتی چهره ها در ساعات اولیه؛ از احمدی نژاد و وزیرش تا نایب رئیس مجلس/ شعارهای معنادار حامیان رئیس‌جمهور سابق/صف طولانی وزرای سابق برای کاندیداتوری/ اولین نامزد بهارستانی هم به میدان آمد

شناسه خبر: 91214 سرویس: سیاسی

در نخستین روز از نام نویسی داوطلبان سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری 57 نفر اعلام آمادگی کردند که از بین آنها تنها سه نفر سرشناس بودند. اما خبرها در روز دوم داغ‌تر بود.


در حالی که جدال بین وزارت کشور و دولت بر سر معیارهای ثبت نام برای انتخابات 1400 بالا گرفته است و در نهایت مشخص نیست چه کسانی مجاز به ثبت نام هستند، در نخستین روز از انتخابات 57 نفر نام نویسی کردند که در بین آنها جوان 34 ساله نیز به چشم می خورد.

بیشتر بخوانید:

57 نفر در روز نخست کاندیدای ریاست جمهوری شدند

اما امروز 22 اردیبهشت، دومین روز از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری 1400 حضور محمود احمدی نژاد رئیس دولت نهم و دهم در ستاد انتخابات جنجالی شد.

هواداران همراه او با شعار "اصلاح‌طلب، اصولگرا، دیگه تموم ماجرا"، به این حضور واکنش نشان دادند.

حضور این هواداران جنجال آفرین شد و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی برخی از آنها درگیری‌هایی را رقم زد

پیش از او، امیرحسین قاضی‌زاده، نایب رئیس مجلس هم با دخترش به ستاد انتخابات آمد تا اولین نماینده‌ای باشد که از بهارستان عزم پاستور می‌کند

محمد عباسی، وزیر ورزش و جوانان دولت احمدی نژاد نیز به جمع ثبت نام کنندگان پیوست.

رستم قاسمی، وزیر نفت احمدی نژاد و فرمانده سابق قرارگاه خاتم الانبیاء از دیگر چهره های ثبت نام کننده بود که با یک گل قرمز در دست نام نویسی بود

محمدشریف ملک زاده ، معاون گردشگری دولت احمدی نژاد وارد ستاد انتخابات وزارت کشور شد و ثبت کرد.

حسن سبحانی نماینده سابق مجلس با حضور در ستاد وزارت کشور، برای حضور در عرصه انتخابات سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد و در اینباره گفت: ضمن باور به کارآمدی به قانون اساسی با شعار «اقتصاد بدون ربا» در انتخابات ریاست جمهوری داوطلب شدم.

همزمان با این اتفاقات، محمدجواد ظریف با صدور بیانیه‌ای، بر عدم کاندیداتوری خود در انتخابات تاکید کرد . پس از سید حسن خمینی، این دومین چهره اصلاح‌طلب است که از عرصه انتخابات کناره می‌گیرد.

ثبت‌نام خانوادگی عروس و داماد برای انتخابات ریاست جمهوری

در میان هیاهوی احمدی‌نژاد برای ثبت نام ریاست جمهوری، در گوشه‌ای از وزات کشور نکته جالبی رقم خورد که آن هم حضور یک عروس و داماد برای ثبت نام بود؛ عروس و دامادی که آمده بودند تا باهم به ماه عسل پاستور بروند.

محمدحسن قدیری ابیانه، از فعالان سیاسی اصول‌گرا وارد وزارت کشور شد

خسرو نصیرزاده، دبیرکل مجمع متخصصین ایران نیز وارد گود ثبت نام شد

درتعلی حشمتیان، نایب‌رئیس اول خانه احزاب ایران نیز که نمایندگی مجلس را در کارنامه خود دارد، ثبت نام کرد.

منبع:خبرفوری



مهمترین عناوین
مهمترین عناوین سیاسی