برج آزادی تهران به رنگ پرچم افغانستان/ ابراز همدردی شهرداری تهران با قربانیان واقعه تروریستی دانشگاه کابل/ ویدئو

شناسه خبر: 91220 سرویس: اجتماعی

برج آزادی تهران برای همدردی به قربانیان حادثه تروریستی دانشگاه کابل به رنگ پرچم افغانستان درآمد.


سازمان زیباسازی شهر تهران به منظور ابراز همدردی مردم ایران و دولت ایران با ملت افغانستان و خانواده های جان باختگان حادثه تروریستی دانشگاه کابل ویدیو مپینگی را امشب در برج آزادی اجرا کرد.

این برنامه با حضور عبدالغفور لیوال سفیر افغانستان در تهران و دکتر برزین ضرغامی رئیس سازمان زیباسازی شهر تهران برگزار شد.

عبدالغفور لیوال، سفیر افغانستان در تهران گفت: حادثه تروریستی دانشگاه کابل مردم منطقه و جهان را متاثر ساخت. مردم ایران و حکومت جمهوری اسلامی ایران خصوصا شهرداری تهران بخاطر اینکه اظهار همدردی و غم شریکی کرده باشند امروز برج آزادی را با پرچم افغانستان نورپردازی کردند که از بابت این غم شریکی و همدردی کشور دوست و همسایه تشکر می کنیم.


واقعا یک اقدام فوق العاده و تاریخی بود که برای نخستین بار رخ داد. این نورپردازی که با پخش متواتر سرود ملی افغانستان همراه بود از این بابت از مردم ایران و حکومت ایران و البته تمامی دست اندرکارانی که این برنامه را مدیریت کردند تشکر می کنیم.

دکتر برزین ضرغامی، رییس سازمان زیباسازی شهرتهران اظهار داشت: حادثه ای که در کابل رخ داد در کشور همزبان و همسایه اتفاق افتاده که ما پیشینه و تاریخ مشترکی با این کشور داریم تعداد زیادی از افغانستانی ها در این سال ها در ایران زندگی کردند و الان هم زندگی می کنند و اتفاقی که افتاده لازم بود ما هم به عنوان کسانی که همسایه و همزبان و هم تاریخ کشور افغانستان هستیم این اتفاق ناگوار را تسلیت بگوئیم به کسانی که در این حادثه عزیزانشان را از دست دادند و از این طریق ابراز همدردی کرده باشیم.



مهمترین عناوین
مهمترین عناوین سیاسی