تاریخ‌سازی زنان تکواندوکار ایران

شناسه خبر: 92416 سرویس: ورزشی

تیم ملی تکواندو زنان ایران با کسب ۶ مدال برای نخستین بار به روی سکو رفت و موفق به کسب عنوان نایب قهرمانی آسیا شد. تیم ملی تکواندو مردان نیز عنوان سومی این دوره از رقابت‌ها را به‌دست آورد.


بیست و چهارمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۱ – لبنان با حضور ۱۸۹ تکواندوکار از ۲۱ کشور از روز چهارشنبه – ۲۶خردادماه در سالن "نوهاد نوفال" بیروت آغاز و امروز (جمعه) به پایان رسید.

در پایان این دوره رقابت‌ها، تیم ملی تکواندو بانوان ایران که تاکنون موفق به کسب سکو در این رقابت‌ها نشده بود، در این دوره تاریخ‌سازی کرد و با یک مدال طلا، یک نقره، ۴ برنز و ۲۶۵ امتیاز عنوان نایب قهرمانی قاره کهن را به خود اختصاص داد.

هوگوپوشان کره جنوبی با ۳ طلا، ۲ نقره، یک برنز و ۵۰۲ امتیاز قهرمان شدند؛ ویتنام با یک طلا، یک نقره، و ۱۷۸ امتیاز عنوان سومی را کسب کرد و اردن با یک طلا و ۱۲۸ امتیاز در رده چهارمی قرار گرفت.

مهرو کمرانی نیز عنوان بهترین مربی را به خود اختصاص داد.

نگار اسماعیلی، غزل سلطانی، ناهید کیانی، پریسا جوادی، ملیکا میرحسینی و زهرا پوراسماعیل در ترکیب تیم بانوان قرار داشتند که اسماعیلی قهرمان شد، میرحسینی بر سکوی نایب قهرمانی ایستاد و سلطانی، کیانی، جوادی و پوراسماعیل به مدال برنز رسید.

مهرو کمرانی سرمربی تیم ملی بانوان است و فاطمه صفرپور و ریحانه فولادی مربیان تیم هستند.


تیم ملی تکواندو مردان کشورمان نیز با یک طلا، یک نقره، یک برنز و ۲۰۷ امتیاز بر سکوی سومی آسیا ایستاد.

در بخش مردان کره‌جنوبی با ۲ طلا، ۲ نقره، یک برنز و ۳۸۱ امتیاز قهرمان شد؛ ازبکستان با یک طلا، ۴ برنز و ۲۳۹ امتیاز عنوان نایب قهرمانی را به‌دست آورد و اردن با یک طلا، یک نقره، یک برنز و ۲۰۷ امتیاز در رده چهارم قرار گرفت.

تیم ملی مردان با ترکیب آرمین هادی‌پور، سروش احمدی، میرهاشم حسینی، امیرمحمد بخشی، مهران برخورداری و سجاد مردانی در این رویداد حضور پیدا کرد که موفق به کسب یک مدال طلا، نقره و برنز به ترتیب توسط مردانی، بخشی و هادی‌پور شد.

هدایت این نفرات برعهده فریبرز عسکری به عنوان سرمربی و وحید عبداللهی به عنوان مربی است.

منبع: خبرآنلاین



مهمترین عناوین
مهمترین عناوین سیاسی