کمک مالی بشردوستانه ۲۲ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به ایران و پاکستان

شناسه خبر: 92546 سرویس: بین الملل

اتحادیه اروپا اعلام کرده است که مبلغ ۲۲ میلیون یورو را برای حمایت از سازمان‌هایی با فعالیت بشردوستانه در ایران و پاکستان اختصاص داده است.


به گزارش روزنامه پاکستانی دان، اتحادیه اروپا اعلام کرده است که مبلغ ۲۲ میلیون یورو کمک بشردوستانه را به ایران و پاکستان اختصاص داده است.

این بسته حمایتی که روز دوشنبه از مقر اتحادیه اروپا در بروکسل اعلام شد، به کسانی که از بحران های انسانی مانند شیوع همه گیر کووید-۱۹ و بلایای طبیعی و مرتبط به تغییرات آب و هوایی در منطقه آسیب دیده اند، کمک خواهد کرد.

هفت میلیون از این ۲۲ میلیون به سازمان های با فعالیت بشردوستانه در پاکستان اختصاص خواهد یافت و بر آسیب پذیر ترین قشر جمعیت بومی، [مهاجران] افغان و جوامع میزبان متمرکز خواهد بود. این کمک اتحادیه اروپا به پاکستانی های آسیب دیده از مناقشات و درگیری، بی خانمانی، کووید-۱۹ و بلایای طبیعی، از جمله سوء تغذیه کمک خواهد کرد.

اختصاص یافتن ۱۵ میلیون یورو به حمایت از سازمان های با فعالیت بشردوستانه در ایران برای کمک به آسیب پذیرترین ایرانیان و افغان ها متمرکز خواهد بود. بخشی از این مبلغ به حمایت از ایران در مبارزه با بیماری همه گیر کرونا، از جمله از طریق فراهم کردن تجهیزات و امکانات ضروری پزشکی اختصاص خواهد یافت.


کمک مالی بشردوستانه اتحادیه اروپا همچنین از تلاش های ستودنی ایران در کمک به افغان ها در خاکش و میزبانی جوامع آن ها در زمینه تحصیل، بهداشت و سلامت، امنیت و معیشت پشتیبانی می کند.

ینس لنارچیچ، کمیسیونر مدیریت بحران اتحادیه اروپا در این باره گفت: ایران و پاکستان هر دو به شدت در برابر مخاطرات طبیعی تکرار شونده آسیب پذیرند، با وجود این که وضعیت هر دو کشور با شیوع سخت ویروس کرونا بدتر هم شده است. ایران و پاکستان هر دو کشورهای میزبان پناهندگان افغان هستند. اتحادیه اروپا در این موقعیت بحرانی در حال ارتقای حمایتش از سازمان های بشردوستانه در دو کشور است.

منبع: ایسنا



مهمترین عناوین
مهمترین عناوین سیاسی