آمریکا بخشی از تحریم های تجاری ایران را لغو کرده/ هدف، دسترسی ایران به دارایی‌های بلوکه شده خود در ژاپن و کره است

شناسه خبر: 92552 سرویس: سیاسی

پایگاه خبری واشنگتن فری بیکن گزارش داد وزارت امور خارجه آمریکا به کنگره اعلام کرده با هدف ایجاد دسترسی ایران به دارایی‌های بلوکه شده خود در ژاپن و کره جنوبی، بخشی از تحریم‌ های تجاری ایران را لغو کرده است.


این پایگاه خبری در گزارشی نوشت وزارت خارجه آمریکا اواخر روز سه شنبه به کنگره اطلاع داده با هدف دسترسی ایران، بخشی از تحریم های تجاری را لغو کرده است.

بر اساس این گزارش، این معافیت که توسط آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا امضا شده است، انتقال وجوه ایران در حساب های محدود به صادر کنندگان در ژاپن و جمهوری کره را مجاز می داند.

این معافیت اجازه می دهد تا پول ایران که در نتیجه تحریم های آمریکا مسدود شده بود، بدون نقض قانون آزاد شود.

بر اساس این گزارش، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرده است بلینکن لغو تحریم ها را امضا کرد تا به ژاپن و کره ۹۰ روز دیگر فرصت دهد تا معاملات خود را با ایران کامل کنند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفته است وزیر امور خارجه قبلاً این لغو تحریم ها را امضا کرده بود تا اجازه دهد وجوه و دارایی هایی که در حسابهای محدود ایرانی در ژاپن و کره نگهداری می شود برای بازپرداخت شرکتهای ژاپنی و کره ای که کالاهای غیر تحریم شده را به ایران صادر می کنند، استفاده شود.


خبرگزاری رسمی یونهاپ نیز روز شنبه نوشته بود بر اساس خبر وزارت اقتصاد و دارایی کره جنوبی، «هونگ نام کی» وزیر دارایی این کشور و «جانت یلن» وزیر خزانه داری آمریکا روز جمعه (به وقت محلی) در ونیز ایتالیا در حاشیه نشست گروه ۲۰ (G-۲۰) در مورد همکاری های اقتصادی دوجانبه و مسائل جهانی از جمله نحوه آزادسازی دارایی های ایران در سئول گفت و گو کردند.

یونهاپ بدون اشاره بیشتر به این موضوع نوشت: کره جنوبی در تلاش است با حمایت ایالات متحده از یک کانال در سوئیس برای استفاده از بخشی از پول منجمد شده ایران در کره جنوبی برای فروش کالاهای بهداشتی و درمانی شرکت های سوئیسی به ایران استفاده کند.

در حال حاضر حدود ۷ میلیارد دلار از دارایی‌های ایران از محل فروش نفت به دلیل تحریم‌های آمریکا در بانک های کره جنوبی بلوکه شده است.

منبع: انتخاب



مهمترین عناوین
مهمترین عناوین سیاسی