استقلال فاتح دربی نود و ششم شد/ حسینی فرشته نجات آبی‌ها شد

شناسه خبر: 92554 سرویس: ورزشی

نود و ششمین دیدار تیم های فوتبال استقلال و پرسپولیس که در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی برگزار خواهد شد، برای چهارمین بازی متوالی بدون حضور تماشاگران انجام می شود.


تیم های فوتبال استقلال و پرسپولیس در مرحله یک چهارم نهایی رقابت های جام حذفی از ساعت ۱۹:۴۵ دقیقه امروز پنجشنبه (۲۴ تیر) در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی به مصاف هم رفتند. نیمه اول این دیدار سرد و کسل کننده بدون آنکه موقعیت جدی و خطرناکی داشته باشد بدون گل به پایان رسید.

ترکیب پرسپولیس:
حامد لک، محمدحسین کنعانی زادگان، فرشاد فرجی، سیامک نعمتی، وحید امیری، احمد نورالهی، میلاد سرلک، احسان پهلوان، مهدی ترابی، امید عالیشاه (کاپیتان) و شهریار مغانلو.

ترکیب تیم فوتبال پرسپولیس در دربی ۹۶

ترکیب استقلال:
سید حسین حسینی، سیاوش یزدانی، محمد حسین مرادمند، عارف غلامی، وریا غفوری، محمد نادری، مسعود ریگی، آرش رضاوند، فرشید اسماعیلی، مهدی قایدی و ارسلان مطهری.

ترکیب تیم فوتبال استقلال در دربی ۹۶

شروع بازی با میدانداری پرسپولیس همراه بود و در حالی که هنوز بازی وارد دقیقه ۳ نشده بود مرادمند از تیم استقلال به دلیل خطا روی بازیکن پرسپولیس از علیرضا فغانی کارت زرد دریافت کرد تا یکی از سریعترین کارت زردهای دربی را بازیکن شماره ۳ آبی پوشان دریافت کند.

پرسپولیس در دقایق ابتدایی با حفظ توپ و استفاده از همه فضای زمین سعی داشت نبض بازی را در اختیار بگیرد و حمله به سمت دروازه حریف را پی ریزی کند اما استقلال با تمرکز بالای بازیکنانش اجازه استفاده از فضا را به سرخپوشان نداد.

در دقیقه ۸ استقلالی ها پس از گرفتن توپ از پرسپولیس ضد حمله ای را روی دروازه حریف پی ریزی کردند که ضربه محمد نادری به کرنر رفت و این ضربه هم برای آبی پوشان ثمری نداشت و در برگشت به یک ضد حمله برای سرخپوشان تبدیل شد که مدافعان آبی اجازه رسیدن بازیکنان حریف به درون محوطه جریمه را ندادند.

دقیقه ۱۵: ارسلان مطهری به قصد دریافت توپ به سمت میلاد سرلک رفت اما از آنجایی که توپ روی هوا بود کنترلی روی حرکتش نداشت تا با ضربه کف پا روی بدن بازیکن پرسپولیس برود و داور خطای او را بگیرد. تصاویر تلویزیونی نشان داد این حرکت می توانست اخطار داشته باشد اما فغانی این کار را نکرد.

وریا غفوری و امید عالیشاه دو کاپیتان استقلال و پرسپولیس در دربی ۹۶

دقیقه ۲۳: شهریار مغانلو برای دریافت توپ با بازیکن استقلال به هوا بلند شد که فغانی خطای او را اعلام کرد و یک کارت زرد به او داد تا دومین بازیکن اخطاری این دیدار لقب بگیرد.

دقیقه ۲۷: پرسپولیس روی یک کرنر صاحب موقعیت خوبی شد اما تعلل احمد نورالهی درون محوطه جریمه اجازه ایجاد خطر روی دروازه حریف را نداد و در برگشت هم استقلال نتوانست از ضد حمله استفاده کند تا بازی آرام و بدون موقعیت دو تیم ادامه داشته باشد.

دقیقه ۴۰ : بازی کم رمق و آرام دو تیم همچنان ادامه داشت و سرخابی ها بدون این که موقعیتی روی دروازه یکدیگر ایجاد کنند توپ را به گردش در آوردند تا یک نیمه کسل کننده و کم موقعیت را از شاگردان گل محمدی و مجیدی شاهد باشیم.

علیرضا فغانی داور دربی ۹۶

دقیقه ۴۴: مهدی قایدی در معدود دفعاتی که صاحب توپ شد قصد نزدیک شدن به دروازه پرسپولیس و استفاده از شیوه همیشگی اش را داشت اما در آخرین ضربه و زمانی که خواست توپ را روی پایش آماده کند مدافعان حریف دست او را خواندند تا این موقعیت هم بی اثر باشد.

نیمه دوم؛

شاگردان یحیی گل محمدی و فرهاد مجیدی پس از شنیدن صحبت های سرمربیان دو تیم نیمه دوم را هجومی و پراتفاق تر شروع کردند و سرعت تیمی سرخابی ها افزایش چشمگیری داشت.

دقیقه ۵۰ : وحید امیری از جناح چپ توپی را در حالت نامتعادل برای امید عالیشاه ارسال کرد که ضربه کم دقت این بازیکن از درون محوطه جریمه به بیرون رفت و یکی از معدود موقعیت های سرخپوشان از دست رفت.

پس از این صحنه عارف غلامی دچار مصدومیت شد و پس از آنکه نتوانست به بازی ادامه دهد در دقیقه ۵۳ محمد دانشگر به جای این بازیکن وارد زمین شد.

یحیی گل محمدی و فرهاد مجیدی در نیمه اول تفکرات فنی ضعیفی را به نمایش گذاشتند

دقیقه ۶۰ : خطای احمد نورالهی روی فرشید اسماعیلی چسبیده به محوطه جریمه سرخپوشان فرصت را به مهدی قایدی داد که با ضربه ایستگاهی دروازه رقیب را تهدید کند که ضربه او را حامد لک دفع کرد تا خطری دروازه سرخپوشان را تهدید نکند.

دقیقه ۷۰: تلاش دو تیم برای رسیدن به گل ادامه داشت و با سرعتی که به بازی دادن امیدواری برای باز شدن دروازه ها را افزایش دادند. در این دقیقه سرخپوشان وارد محوطه جریمه استقلال شدند اما مدافعان این تیم توپ را دفع کردند.

دقیقه ۷۵ : پس از آنکه یحیی گل محمدی دست به دو تعویض همزمان زد و عبدی و آل کثیر را به زمین فرستاد تا قدرت تهاجمی تیمش را بیشتر کند، بابک مرادی با حرکتی درون محوطه جریمه پرسپولیس برای آبی پوشان ایجاد موقعیت کرد اما این حرکت هم ثمری برای آبی ها نداشت.

دقیقه ۷۹ : در حالی که پرسپولیس به سمت دروازه حریف تدارک حمله دیده بود سیامک نعمتی توپ را لو داد و برای متوقف کردن بابک مرادی روی او مرتکب خطا شد که این حرکت با کارت زرد همراه شد.

دقیقه ۹۰ : اعلام هشت دقیقه وقت اضافه برای این دیدار سرد و کسل کننده هم تاثیری در بازی نداشت و دو تیم بدون این که موقعیت خطرناکی را روی دروازه ها ایجاد کنند کار را به وقت های اضافه کشاندند.

وقت های اضافه

دقیقه ۹۳ : مهدی عبدی ارسال مهدی ترابی را قدر ندانست و در حالی که در آستانه دروازه خالی بود و با یک ضربه آرام می توانست دروازه استقلال را باز کند بدترین گزینه را انتخاب کرد و توپ را به بالای دروازه زد.

دقیقه ۹۵: مهدی قایدی از جناح راست یک ضربه ایستگاهی را روی دروازه پرسپولیس ارسال کرد که ضربه سر محمدحسین مرادمند با اختلاف اندکی از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۱۰۲: بهترین و جدی ترین موقعیت بازی برای پرسپولیس رقم خورد. وحید امیری که با ورود سعید آقایی یک خط جلوتر آمده بود با پاسی عالی مهدی عبدی را درون محوطه جریمه صاحب توپ کرد که ارسال او با ضربه سر عیسی آل کثیر به تیر عمودی برخورد کرد.

دقیقه ۱۰۵: استقلال در یک دقیقه دو موقعیت عالی داشت. ابتدا مهدی قایدی در موقعیتی تک به تک نتوانست دروازه سرخپوشان را باز کند و توپ به کرنر رفت. این کرنر با ضربه سر ارسلان مطهری همراه شد که توپ با فاصله نزدیکی از کنار تیر عمودی دروازه به بیرون رفت تا نیمه اول وقت اضافه با تساوی به پایان برسد.

دقیقه ۱۱۵: استقلال که صاحب یک ضربه کرنر شده بود در آستانه رسیدن به گل توسط مدافع پرسپولیس بود. در این صحنه مهدی قایدی توپ را روی دروازه ارسال کرد که توپ روی سر کنعانی زادگان فرود آمد و با ختلاف اندکی از کنار تیر عمودی به کرنر رفت که این ضربه هم ثمری برای آبی ها نداشت.

۱۲۰ : هر دو تیم با هدف رسیدن به ضربات پنالتی وقت را تلف کردند و با پاس های پرتعداد و کم اثر کار را در ۱۲۰ دقیقه با تساوی بدون گل به پایان بردند تا ضربات پنالتی تکلیف تیم برنده را مشخص کند.

ضربه اول استقلال: وریا غفوری - گل شد
ضربه اول پرسپولیس: مهدی ترابی - گل شد

ضربه دوم استقلال: فرشید اسماعیلی - گل شد
ضربه دوم پرسپولیس: محمدحسین کنعانی زادگان - گل شد

ضربه سوم استقلال: بابک مرادی - گل شد
ضربه سوم پرسپولیس: سعید آقایی - گل شد

ضربه چهارم استقلال: ارسلان مطهری - گل شد
ضربه چهارم پرسپولیس: عیسی آل کثیر - گل نشد( از بالای دروازه بیرون رفت)

ضربه پنجم استقلال: مهدی قایدی - گل نشد( حامد لک مهار کرد)
ضربه پنجم پرسپولیس: مهدی عبدی - گل نشد( حسین حسینی مهار کرد)

منبع: مهر



مهمترین عناوین
مهمترین عناوین سیاسی