زوج های دانشجو، تسهیلات ۳۰ میلیون تومانی دریافت می‌کنند

شناسه خبر: 92557 سرویس: اقتصادی

به گفته جانشین دبیر ستاد ازدواج دانشجویی، همه زوجین حاضر در دوره بیست‌وچهارم طرح ازدواج دانشجویی، می‌توانند تسهیلات ۳۰ میلیون تومانی خرید کالای ایرانی دریافت کنند.


سید وحید هاشمی‌نژاد با اشاره به برگزاری بیست‌وچهارمین دوره ازدواج دانشجویی در قالب طرح ملی «همسفر تا بهشت»، گفت: امسال، بیست‌وچهارمین دوره مراسم ازدواج دانشجویی در مشهد در حال برگزاری است که تاکنون بیش از ۳۰۰ زوج از سراسر کشور در این طرح شرکت کردند.

وی ادامه داد: تاکنون بالغ بر هشت هزار زوج از سراسر کشور در این دوره از طرح ازدواج دانشجویی ثبت‌نام کرده‌اند که به دلیل شیوع ویروس کرونا و به منظور رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و حفظ سلامتی حاضران در طرح، دوره بیست‌وچهارم در بازه زمانی وسیع‌تر و گروه‌های با جمعیت کم‌تر برگزار می‌شود.

جانشین دبیر ستاد ازدواج دانشجویی کشور به برنامه‌های ستاد ازدواج دانشجویی برای زوج‌های شرکت‌کننده در این دوره اشاره کرد و ادامه داد: زوج‌های حاضر در این طرح، طی سه روز اقامت در مشهد مقدس، در برنامه‌های فرهنگی آموزشی شامل سبک زندگی دینی، مهارت‌های ارتباط مؤثر، مدیریت تعارضات در قالب نمایش و جنگ عاشق‌شو شرکت می‌کنند.

وی از تمهیدات ویژه این ستاد برای حمایت از دانشجویان در آغاز زندگی مشترک خبر داد و گفت: با تلاش ستاد ازدواج دانشجویی، تفاهم‌نامه اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه ارزان قیمت امضا و مقرر شد به تمام زوجین حاضر در دوره بیست و چهارم ازدواج دانشجویی که در سال جاری در حال برگزاری است، تسهیلات ۳۰ میلیون تومانی خرید کالای ایرانی با نرخ ۴ درصد و بازپرداخت ۱۸ ماهه اعطا شود.

هاشمی‌نژاد اضافه کرد: جوانانی که در این شرایط اقتصادی همت کرده و اقدام به تشکیل خانواده می‌کنند، باید مورد حمایت قرار بگیرند تا علاوه بر ارائه الگویی مناسب برای سایر جوانان و دانشجویان، با کمترین مشکل وارد مسیر زندگی مشترک شوند.

منبع: مهر



مهمترین عناوین
مهمترین عناوین سیاسی