قیمت سیمان از ۱۵ هزار تومان به ۷۰ هزار تومان رسیده است

شناسه خبر: 92569 سرویس: اقتصادی

نماینده اراک در مجلس گفت: از روزی که قطعی برق در کشور شایع شد، قیمت سیمان از کیسه ای ۱۵ هزار تومان به ۷۰ هزار تومان افزایش یافت و قیمت فولاد نیز به چند برابر افزایش پیدا کرد.


محمدحسن آصفری در نشست علنی قوه مقننه و در تذکری شفاهی با بیان اینکه مشکلات کشور با گزارشاتی که اینچنین در صحن مجلس قرائت شده و مسئولی از دولت برای پاسخگویی حاضر نمی شود، حل نخواهد شد، گفت: مشکل آب و برق نیازمند پاسخگویی مسئولان کشور است.

وی با بیان اینکه 83 هزار مگاوات ظرفیت نیروگاه های نصب شده در کشور است، ادامه داد: باید ریشه یابی شود که مشکل اصلی آب و برق کجاست؟ آیا واقعا مشکل ما کمبود آب و برق است یا مشکل اصلی در بی برنامگی است؟

نماینده اراک در مجلس با یادآوری اینکه 15 روز قبل به صورت سرزده از مرکز فرماندهی صنعت برق کشور، بازدیدی داشتم، گفت: ظرفیت نیروگاه های تجدیدپذیر در کشور نیز بالغ بر 400 مگاوات است.

این در حالی است که حداکثر نیاز کشور در اوج مصرف 58 هزار مگاوات است، در حالی که ظرفیت نیروگاه های نصب شده در کشور 83 هزار مگاوات است.

آصفری ادامه داد: میانگین قدرت عملی نیروگاه ها 68 هزار مگاوات است و در این شرایط فقط 14 هزار مگاوات کمبود احساس می شود. این چه وضعیتی است که برای آبادی یک طرف، طرف دیگر را خراب می کنید؟

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس افزود: از روزی که قطعی برق در کشور شایع شد، قیمت سیمان از کیسه ای 15 هزار تومان به 70 هزار تومان افزایش یافت و قیمت فولاد نیز به چند برابر افزایش پیدا کرد، چرا دولت و دستگاه قضایی نباید به این موضوع ورود کنند؟

نماینده اراک در مجلس تصریح کرد: آیا ظرفیت کارخانه های سیمان یا فولاد برای ذخیره سازی تولیدات خود فاقد هرگونه انبار بوده اند که یک شبه قیمتشان به این میزان افزایش می یابد. خروجی جلسه امروز در صحن چه چیزی خواهد بود؟ باید اقدام ماده 234 صورت گیرد و گزارش این مهم به قوه قضائیه ارسال شود.

منبع: تسنیم



مهمترین عناوین
مهمترین عناوین سیاسی