مسی و رونالدو همبازی می‌شوند؟/ کریس؛ تکه بعدی پازل پاری سن ژرمنِ کهکشانی

شناسه خبر: 93613 سرویس: ورزشی

یک نشریه معتبر اسپانیایی از احتمال همبازی شدن دو فوق‌ستاره فوتبال جهان در پاری‌سن‌ژرمن خبر داد.


پس از اینکه پاری‌سن‌ژرمن موفق شد لیونل مسی که دوران حضورش در بارسلونا به پایان رسید را با قراردادی دو ساله با قابلیت تمدید برای سال سوم به خدمت بگیرد، حالا خبر می‌رسد که کریستیانو رونالدو که زمانی در رئال مادرید با این فوق‌ستاره آرژانتینی رقابت سختی داشت، ممکن است با برنده 6 توپ طلا هم‌تیمی شود.

نشریه اسپانیا «آاِس» چاپ مادرید با انتشار گزارشی مدعی شد؛ ناصر الخلیفی رئیس باشگاه پاری‌سن‌ژرمن برمتقاعد شده که کیلیان امباپه تمایلی برای تمدید قرارداد با این باشگاه فرانسوی ندارد، اما اجازه نخواهد داد تا پیش از پایان قرارداد فعلی‌اش که تا پایان ماه ژوئن 2022 معتبر است، راهی رئال مادرید شود. طبق این گزارش؛ تیم رویایی مدنظر الخلیفی محدودیتی ندارد و او حتی جانشین امباپه را برای فصل آینده انتخاب کرده و آن کریستیانو رونالدو است.

امباپه مصمم است راهی رئال مادرید شود و اگر این اتفاق در این تابستان رخ ندهد، او با پایان یافتن قرارداد کنونی‌اش با پاری‌سن‌ژرمن در پایان ماه ژوئن 2022 به عنوان بازیکن آزاد به جمع کهکشانی‌ها ملحق خواهد شد. الخلیفی اما در نظر دارد کریستیانو رونالدوی 36 ساله را که او هم تابستان آینده همزمان با امباپه بازیکن آزاد می‌شود و قراردادش با یوونتوس به پایان می‌رسد را به ترکیب خط حمله پاریسی‌ها اضافه کند.

ناصر الخلیفی رئیس جاه‌طلب باشگاه پاری‌سن‌ژرمن رویای این را دارد که لیونل مسی، نیمار و کریستیانو رونالدو را در خط حمله پاری‌سن‌ژرمن داشته باشد. ژرژ مندز مدیر برنامه‌های رونالدو نیز از این پروژه جاه‌طلبانه الخلیفی آگاه است و کریستیانو هم برای انتقال می‌تواند انگیزه دوچندانی داشته باشد. اگر این انتقال عملی شود رونالدو در 37 سالگی به PSG ملحق خواهد شد و با امضای قراردادی دو ساله تا سن 39 سالگی برای پاریسی‌ها به میدان خواهد رفت، سنی که یا فوتبال را در آن زمان کنار خواهد گذاشت یا راهی آمریکا یا قطر خواهد شد.

اگر رونالدو تابستان آینده جانشین امباپه شود، کمتر هوادار پاری‌سن‌ژرمن خواهد بود که از جدایی مهاجم فرانسوی خود ناراحت باشند. پروژه پاری‌سن‌ژرمنِ کهکشانی‌ با جذب مسی راه‌اندازی شده است و این تیم، فوتبال‌دوستان را یاد پروژه رئال مادریدِ کهکشانی می‌اندازد که فلورنتینو پرس بین سال‌های 2000 تا 2004 شکل داده بود.

امباپه که از سال 2017 در عضویت باشگاه پاری‌سن‌ژرمن است و تاکنون در 171 بازی 132 گل برای پاریسی‌ها به ثمر رسانده، در فصل اخیر نیز عملکرد خوبی داشت و در کنار کمک به PSG برای رسیدن به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا، آمار 42 گل زده و 11 پاس گل را در 47 بازی از خود برجای گذاشت.

کریستیانو رونالدو هم که در سال 2018 از رئال مادرید جدا و به یوونتوس پیوست، تاکنون در 133 بازی برای یوونتوس به میدان رفته و 101 گل به ثمر رسانده است. برنده پنج توپ طلا که در سه فصل حضورش در یوونتوس دو قهرمانی در سری A و یک قهرمانی در جام حذفی کسب کرد، نتوانسته به بانوی پیر برای شکست طلسم ناکامی طولانی مدتش در لیگ قهرمانان کمک کند.

منبع: تسنیم



مهمترین عناوین
مهمترین عناوین سیاسی