توضیحاتی درباره تعداد فوتی ها و مصدومان زائرین اربعین

شناسه خبر: 95712 سرویس: اجتماعی

رئیس کمیته سلامت بهداشت و درمان اربعین از استقرار ۷۵ تیم جهت تست سریع در مرز مهران و شلمچه خبر داد و گفت:نظارت بر اسکان و قرنطینه زوار کرونا مثبت در نقاط مرزی در حال انجام است.


«پیمان صابریان» درباره مجموعه اقدامات انجام گرفته طی ۲۴ ساعت گذشته جهت خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی اظهار داشت: در شبانه‌روز گذشته ۳ هزار و ۶۰۰ نفر تردد در مرزها انجام شده که از این تعداد ۱۵۰ نفر غیر ایرانی و ۳ هزار و ۴۵۰ نفر ایرانی بوده‌اند، همچنین در بررسی های به عمل آمده تا کنون تست های مربوط به بیماری‌های سل مالاریا التور و تست کووید ۱۹ منفی گزارش شده است.

وی با اشاره به تداوم فعالیت‌های حوزه سلامت محیط شامل کلرسنجی آب آشامیدنی، کلرزنی منابع آب، نظارت، اصلاح سیستم آبرسانی و پساب گفت: نظارت بر اسکان و قرنطینه زوار کرونا مثبت در نقاط مرزی در حال انجام است.

رئیس کمیته بهداشت و درمان اربعین ادامه داد: استقرار نیروهای بهداشتی و درمانی در مرزهای مهران، شلمچه و چذابه با همکاری نیروهای بهداشتی و درمانی ارتش، سپاه، ناجا و بسیج تداوم یافته است، همچنین ظرفیت بیمارستان‌های تهران شامل بیمارستان طالقانی، مدرس، شهدای تجریش، حضرت رسول اکرم (ص)، لولاگر، فیروزآبادی، شهدای هفت تیر، شهدای یافت آباد و فیروزگر علاوه بر نظارت‌های قبلی حفظ شده است.

صابریان از استقرار ۵۰ تیم جهت تست سریع در هر شیفت در مرز شلمچه خبر داد و گفت: همچنین ۲۵ تیم جهت تست سریع در هر شیفت در مرز مهران استقرار یافته و افزایش آمادگی در سالن ترانزیت پایانه ها جهت پذیرش مصدومان انجام گرفته است.

وی درباره بروز حادثه برای زائران بومی در حال تشرف به کشور عراق در برخورد با کامیونت و کامیون سنگین اعلام کرد: ۱۵ نفر در این تصادف دچار حادثه شدند و متاسفانه یک نفر از زائران در صحنه تصادف و زائر دیگر در بیمارستان جان خود را از دست داد.

رئیس کمیته بهداشت و درمان اربعین با اشاره به اینکه وضعیت یکی از مصدومین در بیمارستان نیز وخیم است، گفت: ۱۲ نفر از مصدومان این حادثه در بیمارستان شرکت نفت، بیمارستان گلستان و بیمارستان امام خمینی (ره) تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اهواز در حال مداوا هستند.


صابریان با اشاره به فعال بودن ۸۵ پایگاه سیار و ثابت اورژانس ارائه دهنده خدمات اربعین در خاک ایران و ۱۰ درمانگاه ثابت و بیمارستان صحرایی گفت: ۱۴۷۶ نفر تعداد کل مصدومین و حادثه دیدگان در این مدت بوده که ۲۰۱ نفر مراجعه و اعزام به مراکز درمانی صورت گرفته است.

وی گفت: تعداد مصدومین و حادثه دیدگان درمان سرپایی ۱۲۷۵ نفر بوده و متاسفانه ۶ مصدوم به حادثه دیده منجر به فوت داشته‌ایم. همچنین در حال حاضر ۲۲ بستری در مراکز درمانی گزارش شده است.

رئیس کمیته بهداشت و درمان اربعین با اشاره به فعالیت ۴۶۸ میلیون متخصص، پزشک و کادر درمانی گفت: همچنین در حال حاضر ۱۰۰ دستگاه آمبولانس اورژانس، ۱۳ اتوبوس آمبولانس اورژانس ارائه دهنده خدمات اربعین در خاک ایران و ۱۰ فروند بالگرد و هواپیمای اورژانس جهت خدمت رسانی به زائران فعال است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در این مدت ۱۰۸۰۰ ماسک یکبار مصرف میان زائران توزیع شده و ۳۶۰۰ مورد آموزش پزشکی چهره به چهره انجام گرفته است.

منبع: ایلنا



مهمترین عناوین
مهمترین عناوین سیاسی