پاسخ رئیس جمهور به منتقدان سفرهای استانی دولت

شناسه خبر: 95742 سرویس: سیاسی

رئیس جمهور گفت: اگر من به استانهای نیایم و کارخانه باشم که 13 سال معطل بوده و به این کارخانه سر نزنم چگونه راه بیفتد؟ مدیر در میدان باید کار را انجام دهد تا در اتاق پشت میز بنشینید تغییر شود باید در میدان آمد.


سید ابراهیم رئیسی عصر پنجشنبه ٢٢ مهرماه در دیدار جمعی مردم فارس که در محل مصلی نماز جمعه شیراز انجام شد ، بیان کرد: دوست داشتم در این اجتماع باشکوه بیشتر از مردم شیراز و فارس را از زیارت نفوذ کرد اما شرایط کرونایی اجازه داد.

او همچنین قدردانی از حضور بانوان ، اهل سنت ، عشایر ، جوانان و ... در این تجمع ، افزود: انبیاء برای ارسال رسل الهی و انزال کتب الهی آمدند و ما با وجود حضرت ختمی مرتبت و قرآن کریم ، بزرگترین نعمت الهی را در اختیار داریم

رئیس جمهور بزرگترین نعمتی که برای انسان وجود دارد نعمت امانت و ولایت عنوان کرد و گفت: اگر این زندگی نبود آدمی از حیات انسان و ربانی نبود.

رئیسی ادامه داد: اگر رشد و نمو و تکثیر و جذب و دفع همه لازمه حیات است اما حیاتی که برای انسان تعریف شده حیات الهی انسانی است و انسانیت در گرو آن است.

عظمت حافظ در پرتو فراگیری قرآنی است

او با تصریح بر این نکته که انسان در پرتو قرآن به حایگاه رفیع می آمد ، خاطرنشان کرد: عظمت حافظ نیز در پرتو فراگیری قرآنی است و او عارف قرآن است و اگر تعبیر به لسان الغیب کرد. در پرتو قران به آن رسیده است.

رئیس جمهور اضافه کرد: نامداران ، شاعران و فلاسفه در پرتو این حیات انسانی به این قله رسید.

رئیسی با بیان اینکه شهید هزار شهید گلگون کفن فارس که نامشان زینت بخش هر کوی و برزنی است در پرتو فراگیری قرآن و بهره مندی از هدایت الهی در این جایگاه قرار گرفته است و به ما هم پیام می برد و ما را به تعالی میخوانند ، گفت: پیام ١٥ هزار شهید این خط به ما این است که اگر شما به سعادت دنیا و اخرت برسید ، این راه را پیش بگیرید.

او تأکید کرد: داشتن انگیزه و اندیشه الهی و بینش و دانش الهی و مسیری که الهی و ملکوتی هیچ منافاتی با برخورداری از امکانات اجتماعی ندارد.

در گام دوم عقب ماندگاری را را جبران کنیم

رئیس جمهور با بیان آنبیاء آمدند تا اقامه قسط را بیاموزند تا انسانهای انسان این را قصط را پیاده کنند ، افزودند: آنچه امروز در نظام اسلامی به دنبال آن است و در بیانیه گام دوم هم ساخته شده است. جبران کنیم.

رئیسی که اجرای عدالت را از عقب ماندگی های کشور دانست ، گفت: امروز از بخشهایی به برکت انقلاب مطلوب شده اما چیزی که در توسعه نیاز است ، اجرای عدالت اجتماعی و سایه افکندن در همه ابعاد است.

او عنوان کرد: به عنوان مثال ؛ باید دید که بر اساس آمایش واقعی سرزمینی ، استان فارس چه نیازمندی های خاص و چه قابلیت هایی دارد و به میزان محرومیتن و كاستیته باید به جبران و تقویت كرد.

نقش حرکت دولت سیزدهم اجرای عدالت است

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه بتواند حرکت دولت سیزدهم را با حمایت مردم و توکل به حضرت حق ، اجرای عدالت بخواهد ، گفت: حرکت این دولت در راستای اجرای قانون ، شناخت کاستی افراد ، محرومیت افراد و جبران آنها.

رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه استان فارس در بخش کشاورزی ، صنایع ، معادن ، گردشگری ، خدمات و بازرگانی و تجارت است ، عنوان کرد: فارس با داشتن سرمایه گذاری های بزرگ اجتماعی دچار مشکل نیست.

او پیشنهاد کرد: نامه ها و اعلام شفاعی مردم در این سفر نشان داد که گله مندی آنها نسبت به موضوع بیکاری بود.

رئیس جمهور ، ایجاد اشتغال از حقوق مردم و تکالیف دولت عنوان و توجه کرد که باید زمینه های اشتغال به ویژه برای جوانان تحصیل کرد.

او خطاب به استاندار فارس و فرامانداران این استان ، کرد کرد که همه مدیران باید در ایجاد اشتغال سهیم باشند.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه همه بخش های دولتی و نهادهای حکومتی باید حس ایجاد اشتغال پیدا کنند ، گفت: مشکلی که امروز خانواده های محترم به ویژه کم درآمد دارند ، معطوف است و این موضوع از اولویت دولت است.

رئیسی ادامه داد: احتمالاً اولویت اول دولت در ابتدای فعالیت ، گسترش واکسیناسیون بود که امروز تا حدودی این نگرانی رفع شد اما باید باز هم نگران بود که مبادا کرونا شیوع پیدا کند.


او از کسانی که مشمول واکسیناسیون هستند اما تا کنون مراجعه نکردند ، خواستند نسبت به دریافت واکسن اقدام کنند.

رئیس جمهور همچنین کنترل تورم و گرانی و رونق معیشت و کسب و کارها را از دیگر اولویت های دولت برشمرد.

رئیسی تصریح کرد: با همت دانشگاه های جهان و آموزش و پرورش ، زمینه آموزش حضوری در دانشگاه ها و مدارس ساخته شد و به زودی این مهم اجرایی شد.

او در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع رونق تولید و رفع موانع هم اشاره و عنوان کرد: فارس از استانهای مهمی است که در تولید ویژه در حوزه کشاورزی ، صنعتی و معدنی نقش مهمی دارد.

استاندار فارس زمینه ارائه کارکرد در منازل برای بانوان را می خواهد کند

رئیس جمهور از کسانی که در کارگاههای کوچک به رونق تولید کمک کردند ، تقدیر کرد و گفت: استانداردهای فارس زمینه کار را در منازل برای بانوان ارائه می دهند و باید بازار آنها را داشته باشند.

رئیسی با تصریح بر اینکه دست دلالان را در این باره به لطف خداوند قطع کرد ، گفت: به دنبال این هستیم که دولت در مسیر تولید توزیع کنترل کامل با حضور خود تولیدکنندگان و کارخانجات داشته باشد.

او اضافه شد: از آنجا که فارس از قطبهای گردشگری سلامت مصرف کرد و از استانهای همجوار وکشورهای حاشیه برای امور پزشکی به این استان مراجعه کرد ، امید است که نیازهای خود را افزایش داد تا با کمک مردم و مسئولان احیا کنیم تا مشکل بیکاری در استان به وجود نیاید. برسد

رئیس جمهور با بیان هدایت ، حمایت و نظارت کار دولت در این زمینه است و میدان دار هم مردم بود تا این مشکل پیدا شد ، گفت: دولت نیازمند همدلی همه اقشار است.

او با بیان اینکه آیا برخی از سفرهای استانی احتمالاً خریداری شده است یا خیر ، گفت: اگر من به استانهای نیایم و كارخانه ای كه 13 سال معطل بوده و به این كارخانه سر نزنم چگونه راه بیفتم؟ مدیر در میدان باید کار را انجام دهد تا در اتاق پشت میز بنشینید تغییر شود باید در میدان آمد.

رئیس جمهور با بیان میزان اعتقادات قول و وعده فهمیده اما باید مشکل حل شود ، گفت: برخی از مسائل با مبالغ اندک حل شد و ما هم مشکلات را در حضور میان مردم باور داشتیم.

او افزود: مشکلات فارس قبل از این سفر بررسی و اعتبار مورد نیاز مشخص شده و بعد از این مصوب شده است که در جلسه شورای اداری قطعی انجام شده است.

رئیس جمهور ادامه داد: بیش از ۱۰۰ طرح متناسب با اعتبار موجود مصوب شده است که اگر بخواهد بخش اعظم مشکلات مردم استان حل شود.

استاندار فارس نیز در این مراسم با یادآوری برخی از مشکلات استان گفت: نحوه ارتباط دولت سیزدهم با مردم نشان داد به زودی تمام مشکلات استان فراوان استان برطرف خرید.

محمدهادی ایمانیه ، ادامه داد: استان فارس مردمانی همواه قهرمانپرور داشت و این مردم در تمام صحنه های انقلاب اسلامی حضور داشتند و برای اعتلای اسلام و نظام اسلامی جان خود را فدا کردند.

او افزود: فارس به تعبیر رهبر معظم انقلاب در قله قرار دارد و مردم آن همواره برای توسعه نظام اسلامی تلاش کرده اند اما در این میان این استان مشکلات فراوانی دارد.

ایمانیه تصریح کرد: این انتظار وجود ندارد که دولت سیزدهم مشکلات استان را به یک راه حل کند اما نحوه ارتباط دولت سیزدهم با مردم نشان داد به زودی تمام مشکلات استان فروان استان فارس به خصوص در عرصه فعالیت آب ، کشاورزی ، گردشگری و غیره به تدریج و حرکت جهادی برطرف شود.

آیت الله نازل الله دژکام ، نماینده ولیفقیه در فارس و امام جمعه شیراز نیز در این مراسم ، گفت: حجت الاسلام والمسلمین رئیسی تلاش آنها برای رفع محرومیت افراد ، اجرای عدالت و ارتقای وضعیت کشور و ملت است.

او با بیان نگاه رئیس جمهور برای تفویض اختیار مسائل راه حل دارد ، اضافه کرد: استان فارس 15 هزار شهید داشته اند و مردم آن را اسلامیت و ایرانیت کرده اند که امیدوارند محقق شوند.

منبع: ایسنا



مهمترین عناوین
مهمترین عناوین سیاسی