وزیر اقتصاد: سیاست‌های اختلال‌زا در نظام اقتصادی کشور حذف می‌شود

شناسه خبر: 99818 سرویس: سیاسی

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: برای شتاب بخشیدن به روند توسعه اقتصادی، دولت مصمم است تا سیاست های اختلال زا مانند ارز ترجیحی را از نظام اقتصادی کنار بگذارد.


سیداحسان خاندوزی روز جمعه در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در سالن اجتماعات استانداری گلستان افزود: برخی سیاست‌های اختلال زا علاوه بر آن که پیامدهای منفی پرشماری در رونق تولید بر جای می گذارد موجب کسری بودجه عمومی کشور هم می شوند.

وی با اشاره به عزم جدی دولت برای اصلاح اختصاص ارز ترجیحی خاطرنشان کرد: تلاش می‌شود روند اجرای این اصلاحات و حذف آن در کشور به نحوی پیاده‌سازی شود که به شوک اقتصادی در جامعه منجر نشود
وزیر امور اقتصادی و دارایی یادآور شد: فارغ از حذف سیاست های اختلال زا، باید متغیرهای اقتصادی تعیین تکلیف شوند تا تکلیف سرمایه گذاران در بخش های مختلف صادرات و واردات مشخص شود.

خاندوزی با اشاره به تعداد زیاد پروژه‌های نیمه تمام در کشور تصریح کرد: اگر در روند اختصاص اعتبار به پروژه‌های نیمه تمام به شکل فعلی ادامه یابد برای اتمام این پروژه ها ۲۷ سال زمان نیاز داریم.

به گفته وی دولت برای اتمام این پروژه‌ها به کسب منابع درآمدی نوین نیازمند است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: باید نسبت به ورود جدی شرکای خارجی، تامین روش‌های جدید فاینانس بدون اتکا به بودجه دولت و استفاده از ظرفیت صندوق پروژه های بازار سرمایه توجه تا برخی از کمبود های اعتباری جبران شود.

خاندوزی گفت دولت سیزدهم مصمم است تا بستر را برای ورود همه فعالان و علاقمندان در حوزه سرمایه‌گذاری تسهیل کند تا سرمایه‌گذاران با حداقل زمان ممکن و راحت ترین شرایط وارد بازار کسب و کار و تولید شوند.

وی اضافه کرد: علاوه بر تسهیل برای ورود سرمایه‌گذاران در نظر داریم به واحدهای پیشران اقتصادی مشوق‌های خاص اعطا کنیم و یکی از مسائلی که باید به آن توجه ویژه شود مقوله پنجره واحد است که نیازمند آن است که با حذف مسائل بروکراسی(کاغذبازی) و فرساینده و فسادآفرین کنار گذاشته شود.
وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد دولت در تلاش است تا از ظرفیت کشورهای اوراسیا استفاده کند موضوعی که تا کنون بلااستفاده مانده بود موضوع گشایش های زیادی برای جمهوری اسلامی ایران رقم خواهد زد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در ادامه سفر یکروزه خود به گلستان در جلسه شورای اداری استان و مراسم روز ملی گرگان شرکت خواهد کرد.

"علی عسگری" معاون توسعه مدیریت و منابع، "عباس مرادپور" سرپرست معاونت امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی، "مهدی میراشرفی" معاون وزیر و رییس کل گمرک جمهوری اسلامی، "سعید محمد" دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی، "علی‌عادل عبادی‌نژاد داورانی" سرپرست دفتر امور استان‌ها و "فرشاد فتوت" مشاور وزیر و رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی این وزارت‌خانه از جمله افرادی هستند که همراه خاندوزی به گلستان سفر کرده اند.

استان مرزی گلستان در شمال ایران با کشور ترکمنستان و استان‌های مازندران، سمنان و خراسان شمالی همسایه است.



مهمترین عناوین
مهمترین عناوین سیاسی