سجادی: فدراسیون فوتبال پاسخ قاطعی نداده است/در شوک حذف سرخابی‌ها هستیم

شناسه خبر: 99967 سرویس: ورزشی

وزیر ورزش و جوانان با انتقاد از مسوولان فدراسیون فوتبال، گفت: هنوز پاسخ قاطعی از فدراسیون فوتبال در خصوص کنار گذاشته شدن پرسپولیس و استقلال از آسیا نگرفته‌ایم و در شوک این اتفاق هستیم.


«حمید سجادی» امروز (سه‌شنبه) در حاشیه حضورش در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: از کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تشکر ویژه‌ای دارم که دغدغه‌ ورزش را دارد. مطالبی بیان شد که وظیفه من است آنها را به صورت دقیق و جدی پیگیری کنم.

وی با بیان اینکه تمرکز اصلی روی استقلال و پرسپولیس بود، گفت: تکلیف من است که به جد پیگیری حقوق این باشگاه‌ها باشم.

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: هنوز ۵ روز دیگر برایمان وقت باقی مانده است تا مستندات خود را به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارائه دهیم. در چند روز گذشته جلسات متعدد حقوقی را برگزار و پاسخی را آماده که تقدیم کردیم. کنفدراسیون فوتبال آسیا حق اعتراض را به ما داده بود و از این فرصت استفاده کردیم تا کم و کاستی‌ها مشخص شود.

وی تصریح کرد: همچون مسوولان دو باشگاه برایم سوال است. اگر فدراسیون فوتبال ایران نماینده AFC است، مجوزی به فدراسیون داده شده که کمیته‌های بدوی و استیناف صدور مجوز حرفه‌ای مسئول رسیدگی به پرونده‌ها بوده‌اند. کمیته بدوی حرکتی را آغاز کرد که به دنبال پاسخ کار و یافتن علت موضوع هستیم.

سجادی اعلام کرد: چرا از ایران اقدام به حذف نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا شده و بابت آن در شوک هستیم. کمیته استیناف فرصت‌های یک و سه ماه داده بود و در حالی که مشغول آماده کردن مدارک و راستی‌آزمایی بودیم چنین حذفی صورت گرفت. چرا دو هفته پیش اعلام شد برای حضور در آسیا شما پنج روز فرصت دارید و دوباره مدارک ارسال کنید. هنوز هم کسی در این زمینه به ما پاسخ نداده است.

وی تاکید کرد: برخی مسائل از سال ۲۰۱۶ باقی مانده بود که آن را به ماه‌های بعد حواله دادیم و به مهلت‌های موقت دلخوش بودیم. این موضوع باعث کاهلی شده و محیط بین‌المللی را جدی نگرفتیم. مدارک را در ماه‌های گذشته تکمیل کردیم و دولت هم موضوع مالکیت مشترک را برطرف کرد.

وزیر ورزش و جوانان افزود: همکاران ما در دولت، وزارت اقتصاد و دارایی و به دستور ریاست جمهوری همه گونه تلاش کردند و با دیپلماسی وزارت امور خارجه تمام تلاش خود را کرده‌ایم که ۲ تیم در آسیا حفظ شوند

سجادی در پایان گفت: هنوز از فرصت باقی‌مانده استفاده می‌کنیم و حرف حق خود را در دنیای بین‌الملل فوتبال ثابت خواهیم کرد. باید بگویم که در سه، چهار ماه اخیر، کم‌کاری خاصی نکرده‌ایم.



مهمترین عناوین
مهمترین عناوین سیاسی