ادامه مذاکرات وین برای لغو تحریم‌ها، تقدیر مقام اروپایی از روند گفت‌وگوها

شناسه خبر: 99984 سرویس: سیاسی

هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپا در مذاکرات هسته‌ای امروز در توییتی تلاش های جاری در وین برای موفقیت روند مذکرات را قابل تقدیر دانست و خبر داد که امروز جلسه کارگروه رفع تحریم‌ها در هتل کوبورگ برگزار شده است.


انریکه مورا دقایقی پیش از وین نوشت: کارگروه رفع تحریم‌ها در حال حاضر در (هتل) کوبورگ تشکیل جلسه داده است. جلسات بیشتری برای امروز برنامه‌ریزی شده است.

وی در ادامه این توییت ضمن اعلام آنکه موفقیت مذاکرات رفع تحریم‌ها «هنوز نامشخص است»، بر منطقی بودن این وضعیت در «مذاکرات پیچیده» جاری تأکید کرد.

این دیپلمات اسپانیایی نوشت که تعهد و تلاش های جاری در وین برای موفقیت روند مذاکرات قابل تقدیر است.

اخیرا یک منبع آگاه گفته بود که بسیاری از موارد اختلافی در مذاکرات رفع تحریم‌ها کم شده و هیات ها سرگرم گفت‌وگو در مورد نحوه اجرا و توالی توافق احتمالی هستند.

این منبع که خواست نامش فاش نشود بیان داشت: اکنون در مرحله‌ای از مذاکرات هستیم که در خصوص مسائل دشوار مشغول رایزنی هستیم و اینکه چطور می‌توانیم مسائلی که در اصول توافق شده را به کلمات تبدیل و در سند وارد کنیم.
بر اساس تفاهم انجام‌شده میان روسای هیأت‌ها، مذاکره‌کنندگان ارشد جمهوری اسلامی ایران و سه کشور اروپایی عصر جمعه (24 دی) برای انجام امور مربوط به سمت‌های سیاسی خود و برخی مشورت‌ها، موقتا به پایتخت‌ها بازگشتند. این وقفه به مدت دو روز خواهد بود و مذاکرات کارشناسی همچنان بدون وقفه ادامه خواهد یافت و بازگشت مذاکره‌کنندگان ارشد به معنی توقف دور هشتم مذاکرات نیست.

اراده و جدیت جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات رفع تحریم‌ها در کنار تدابیر صورت گرفته در برابر اقدامات نخ‌نمای طرف‌های غربی برای اعمال فشار بر روند مذاکرات و کُند ساختن روند گفت و گوها، عملا ابتکار عمل را از دست طرف مقابل گرفته و مذاکرات در روندی رو به جلو قرار گرفته است.

منبع:ایرنا



مهمترین عناوین
مهمترین عناوین سیاسی