سفر به آینده تکان‌دهنده زمین

شناسه خبر: 109866 سرویس: فرهنگی

کتاب «گریز از سال صفر»، اثر تازه حسین قربان‌زاده، با نگاهی به سرنوشت زمین در ۳۰۰ سال آینده از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شد.


به گزارش خبرگزاری تسنیم، «گریز از سال صفر»، رمان تازه منتشر شده کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، روایتی است از 300 سال آینده که بشر فضا را تسخیر اما زمین را تخریب کرده. این رمان نخستین جلد از سه‌گانه علمی تخیلی «خاک‌خوارها» و نخستین اثری است که از حسین قربان‌زاده خیاوی نویسنده مشکین‌شهری در کانون پرورش فکری و برای نوجوانان بالاتر از 15 سال منتشر شده است.
نویسنده کتاب حاضر از موجوداتی به نام «خاک‌خورها» نام می‌برد که محور سه‌گانه جدید او و نخستین جلد آن یعنی «گریز از سال صفر» هستند و درباره‌ آن توضیح می‌دهد: «خاک‌خوارها» به‌عنوان موجوداتی ریز که نقطه ضعف‌شان آب است و اکسیژن، حالا می‌خواهند مالک زمین باشند. موجوداتی هوشمند و قوی که بشر در برابرشان ناتوان است و در مقابله با آن‌ها باید به باورهای انسانی رو بیاورد.
قربانزاده می‌گوید: در این رمان، جنگی وجود ندارد. بشر از جنگ‌های بزرگ که بودنش را به مخاطره انداخته خسته و گریزان است. با وجود از دست رفتن خیلی از داشته‌ها به یک اندیشه و همزیستی رسیده، تمام سلاح‌های کشتار جمعی رفته‌اند در زرادخانه‌ها اما اشتباه بزرگ، عواقب وخیم هم به‌دنبال دارد حالا دیگر طبیعت نمی‌تواند به انسان‌ها کمک کند چون توان همراهی بشر را ندارد.
سفر به آینده تکان‌دهنده زمین

قربانزاده که به عنوان مربی ادبی در کانون اردبیل و تبریز مشغول به کار بوده است، درباره‌ دو جلد بعدی این سه‌گانه نیز توضیح داد: جلد دوم رمان «بیداری آیقار» نام دارد که به‌زودی تحویل انتشارات کانون می‌دهم و جلد سوم «راز روزنه» است که در حال نگارشش هستم و تا پایان سال به سرانجام می‌رسد.
رمان «گریز از سال صفر» از مجموعه رمان نوجوان امروز کانون نوشته حسین قربانزاده‌خیاوی و تصویرگری روی جلد و صفحه‌آرایی محمدعلی عدیلی به تازگی در 252 صفحه و با قیمت 58 هزار تومان منتشر شده است. از قربان‌زاده پیشتر آثار مانند «روی سیم تار»، «صلیب سلمان» و «رد انگشت‌های اصلی» از سوی دیگر ناشران کودک و نوجوان منتشر شده است.



مهمترین عناوین
مهمترین عناوین سیاسی