۵ باری که دانشمندان فکر کردند موجودات فضایی را یافته‌اند!

زیست فرازمینی ممکن است وجود داشته باشد، اما اجرام مرموزی که در آسمان مشاهده می‌کنیم الزاما شواهدی از موجودات فضایی نیستند؛ در اینجا به پنج مرتبه‌ای که دانشمندان فکر می‌کردند که ممکن است موجودات فضایی را کشف کرده باشند، اشاره خواهیم کرد.

آیا در آینده بر سر عناصر کمیاب زمین جنگ رخ خواهد داد؟

در کتاب اُپرای فضایی «تلماسه» از «فرانک هربرت»، یک ماده طبیعی گران‌بها به نام «ترکیب ادویه» به مردم این توانایی را می‌دهد تا در پهنه‌های وسیع کیهان برای ساختن یک تمدن بین کهکشانی حرکت کنند! در حالی که اینجا و در زندگی واقعی روی زمین، گروهی از فلزات طبیعی که به عنوان «عناصر کمیاب» زمین شناخته می‌شوند، تشکیل یک جامعه مبتنی بر فناوری را ممکن کرده‌اند. عناصری که برای بخش‌های الکترونیک مدرن، تقریباً حیاتی بوده و همین امر می‌تواند طمع برخی قدرت‌ها را برای کنترل و در اختیار داشتن آنها برانگیزد. در این گزارش قصد داریم به بررسی نقش برخی از عناصر کمیاب و مهم در دنیای فناوری بپردازیم.

فیلترینگ جدید نخواهیم داشت/ از افزایش قیمت بی‌رویه خودسرانه جلوگیری شود/ ارتباطات قول داد اینترنت ملی راه اندازی کند!

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: رسالت حاکمیت و وظیفه آنها صیانت از چارچوب های اخلاقی است و طرح صیانت صرفاً در همین چارچوب قابل اجراست و اعمال فیلترینگ جدید نخواهیم داشت.

رفع فیلتر توئیتر در دستور کار نیست/ اینترنت ملی دروغ است/ کری خوانی دوباره وزیر برای فرهاد مجیدی و هواداران استقلال

وزیر ارتباطات گفت: ۶ وزیر و دو نماینده مجلس به کارگروه تعیین مصادیق درخواست رفع فیلتر توئیتر را دادند اما تاکنون دبیرخانه کارگروه، این مساله را در دستور کار قرار نداده است.


برگزیده
یاداشت