۶ ماه بعد از شیوع کرونا و مسدود شدن مرزها، پروتکل ورود گردشگران خارجی به ایران نوشته شد

درحالی که وزارت بهداشت اخیرا مقررات پذیرش مسافر به ایران را وضع کرده و وزارت امور خارجه از توقف صدور ویزای توریستی ایران خبر داده است، دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری حالا اعلام کرده پیش‌نویس پروتکل ورود گردشگران خارجی به ایران را برای دوران بازگشایی مرزها و کاهش محدودیت‌ها نوشته است و قصد دارد آن را برای تایید و اجرا به ستاد کرونا بفرستد.

ولشت؛ دریاچه‌ای کمتر دیده شده در مسیر خزر

در میان مسیرها، گاهی مکان‌های دیدنی وجود دارد که اغلب از نگاه گردشگران دور می‌ماند، ممکن است این‌ها بهشت‌هایی پنهان شده در دل مسیرها باشند و اگر بدانید چه انتظارتان را می‌کشد، دیگر بی‌تفاوت از آنها عبور نمی‌کنید. دلشت در مسیر چالوس یکی از همین بهشت‌های روی زمین است.

کدام کشورها/بدون ویزا:

ایرانی‌ها بدون ویزا می‌توانند به کدام کشورها بروند؟

شاید بسیاری از مردم رویای سفر به کشورهای مختلف را در سر داشته باشند، ولی دشواری و زمان بر بودن دریافت ویزا از سفارت‌خانه‌ها این رویا را نقش بر آب می‌کند. کاملا بدیهی است که سفارتخانه‌ها بنا به دلایل مختلف مانند نداشتن توانایی مالی کافی یا حتی بدون هیچ دلیل قانع کننده‌ای می‌توانند با درخواست متقاضیان موافقت نکنند.

ثبت ملی ۲۲ اثر طبیعی در کشور

به گزارش آیان نیوز، به نقل از سرپرست دفتر آثار تاریخی گفت: قرار است که پرونده ی ۲۲ اثر طبیعی از استان های کرمانشاه، کردستان، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، مرکزی و کرمان بررسی کرد و این آثار واجد شرایط ثبت در فهرست میراث ملی و طبیعی نیز شناخته می شود

سازمان حج و زیارت، همزمان با آغاز نام نویسی در کاروان‌ها برای حج ۹۸، قیمت این سفر زیارتی را اعلام کرد.

آغاز ثبت نام و قیمت‌گذاری حج ۹۸

نام‌نویسی در حج تمتع ۹۸ در حالی آغاز شده است که سازمان حج و زیارت علاوه بر اعلام نام کاروان‌های مجاز برای ثبت نام، از قیمت این سفر زیارتی نیز رونمایی کرده است. به گفته علی رشیدیان، رئیس سازمان حج و زیارت قیمت ارزی حج برای هر نفر بین ۳۱۰۰ تا ۳۳۰۰ دلار است، و با تامین ارز به نرخ ۷ هزار تومان موافقت شده است.

خط کشتیرانی مسافربری، تفریحی، گردشگری چابهار - مسقط - دبی و کراچی به زودی با مشارکت بخش خصوصی راه اندازی می‌شود.

افتتاح خطوط کشتیرانی گردشگری چابهار در فروردین ۹۸

با مشارکت بخش خصوصی و سرمایه گذاری داخلی، یک فروند کشتی گردشگری برای بندر چابهار خریداری شده است تا به وسیله آن، خطوط کشتیرانی مسافربری، تفریحی، گردشگری چابهار - مسقط - دبی و کراچی راه اندازی شود. علیرضا جلالزایی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان درباره توسعه صنعت گردشگری دریایی گفته است:

عوارض خروج کشور در سال ۹۸ و معافیت زائرین اربعین از پرداخت آن

جزئیاتی از عوارض خروج کشور در سال ۹۸

نرخ عوارض خروج از کشور در لایحه بودجه سال ۹۸ اعلام شد. لازم به ذکر است که بگوییم نرخ قابل پرداخت برای عوارض خروج از در سال ۹۸ بدون هیچ تغییری نسبت به سال ۹۷ به مجلس ارائه شده است. نکته قابل توجه این است که در بودجه سال ۹۷ عوارض خروج از کشور برای بار دوم، سوم و بیشتر از تمامی مرزها شامل افزایش پلکانی شد، اما مرکز پژوهش ‌های مجلس پیشنهاد کرده است در لایحه بودجه سال ۹۸ این افرایش پلکانی فقط شامل سفرهای هوایی خارج از کشور شود و سفر هوایی به عتبات را نیز شامل شود.

موزه ها بهترین مکان برای آشنا شدن با فرهنگ و تاریخ یک کشور یا یک منطقه هستند.

موزه ‌های ایران مجهز به سند نقشه حفاظت می‌ شوند!

در سرتاسر ایران موزه های بسیار زیادی وجود دارد که بازدیدکنندگان را به سفری در دل تاریخ این کهن مرز و بوم می برد. خوشبختانه قرار است تدابیر مثبتی در جهت حفظ و تقویت موزه ها اجرا شود که باعث اقبال گسترده تر مردم به موزه ها می شود. در نشستی که با حضور رئیس کمیته ملی موزه های ایران برگزار شد تصمیم گرفته که موزه های ایران با توجه به دارا بودن اقلیم‌ های متفاوت دارای سند نقشه حفاظت و نگهداری شوند.


برگزیده
یاداشت