فروش جهانی صنعت اسباب بازی به ۳۶.۷ میلیارد دلار رسید

شناسه خبر: 110017 سرویس: فرهنگی

بررسی‌های آماری نشان می‌دهد گردش مالی فروش اسباب بازی در سراسر جهان به رقمی معادل ۳۶.۷ میلیارد دلار رسیده است.


به‌گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم طبق گزارش جدیدی که توسط شرکت تحقیقات بازار NPD Group منتشر شده است، فروش سالانه جهانی  اسباب‌بازی در سال جاری به 36.7 میلیارد دلار رسیده که نسبت به سال 2021 رشد 2 درصدی داشته است.
کارشناسان و تهیه‌کنندگان گزارش یاد شده در این زمینه با اشاره به بررسی 12 بازار اصلی فروش اسباب‌بازی در سراسر دهکده جهانی  می‌گویند: البته این رشد تنها براساس مقایسه داده‌های آماری از نوامبر سال قبل تا ماه مشابه امسال است و اگر آمارهای سال جاری را نسبت به سال 2019 یعنی آغاز پاندمی کرونا مقایسه کنیم، می‌بینیم صنعت اسباب‌بازی در سراسر دهکده جهانی رشدی معادل 30 درصد را تجربه کرده به صورتی که از رقم 28.3 میلیارد دلار به رقم 36.7 میلیارد دلار رسیده است.
این درحالی است که این گروه تاکید می‌کنند اما اگر آمارهای موجود را با دقت بیشتری مقایسه کنیم می‌بینیم این مقایسه آماری که در ابتدا ظاهرا اخبار خوشی را به همراه دارد در پشت صحنه خود اخبار نگران کننده‌تری برای  فعالان عرصه یاد شده به نمایش گذاشته است چون قدرت صنعت اسباب‌بازی با توجه به داده‌های اخیر بعد از دوسال درحال از دست دادن قدرت است.
با توجه به خدمات ردیابی خرده فروشی NPD که از فروش اسباب بازی در استرالیا، بلژیک، برزیل، کانادا، چین، فرانسه، آلمان، ایتالیا، مکزیک، هلند، اسپانیا، بریتانیا و ایالات متحده (اما نه چین) گزارش می‌دهد، فروش افزایش یافته است. در هفت کشور، اما در فرانسه 2 درصد، در آلمان و بریتانیا 5 درصد و در بلژیک 7 درصد کاهش یافت. درآمد فروش اسباب‌بازی برزیل 23 درصد افزایش یافت و مکزیک با رشد 13 درصدی، پس از آن اسپانیا، کانادا، ایالات متحده، ایتالیا و استرالیا قرار گرفتند.
جام جهانی ناجی بازار
فروش جهانی صنعت اسباب بازی به 36.7 میلیارد دلار رسید

از سوی دیگر گزارش منتشر شده نشان می‌دهد اگرچه در بسیاری از بازارها روند نزولی فروش ثبت شده اما در دو کشور برزیل و مکزیک این صنعت به واسطه تولیدات یک شرکت ایتالیایی که بیشتر نسبت به تولیدات اسباب‌بازی با محوریت بازی‌های جام جهانی تمرکز داشته فروش قابل توجهی ثبت شده و رشد یاد شده را ثبت کرده و بیشترین نوع از اسباب‌بازی‌های فروخته شده انواع عروسک‌ها، برچسب‌های مختلف، جعبه‌های جنگ‌ستارگان، مجموعه‌های فضایی، انواع لگو بوده‌اند.
به استناد همین گزارش البته طی دوره مورد نظر کارشناسان روند فروش مجوز‌ها نیز رشد 5 درصدی به خود دیده و سازندگان اسباب‌بازی حق امتیاز استفاده از لگوها، تصاویر و کاراکترها را نزدیک به 5 درصد بیشتر از سال گذشته خریداری کرده‌اند.
فردریک توت، تحلیلگر صنعت اسباب‌بازی جهانی در این زمینه معتقد است اگرچه در دوره پاندمی کرونا عملکرد صنعت باعث ناآمیدی شده بود اما داده‌های اخیر نشان می‌دهد بازار کوچک شده اما روند روبه‌رشدی را آغاز کرده که به مدد آغاز بازی‌های جام جهانی انتظار گسترش بیشتری هم در این زمینه وجوددارد.
به گفته این تحلیگر صنعت اسباب‌بازی همواره رویدادهای بزرگ جهانی بخصوص ورزشی‌ها محرک بسیار قابل توجهی در صنعت اسباب‌بازی بوده‌اند و امید است بازی‌های جام جهانی در قطر اینبار نیز بتواند مثل سابق اثرگذاری قابل توجهی در صنعت اسباب‌بازی داشته باشد و شواهد رشد 2 درصدی سه ماهه پایانی سال نسبت به دوره مشابه کاملا دیده می‌شود و دلگرمی مناسبی برای فعالان بازار دارد.



مهمترین عناوین
مهمترین عناوین سیاسی