گردش مالی ۷۰۰۰ هزار میلیارد تومانی طرح نهضت ملی مسکن در سیستان و بلوچستان

شناسه خبر: 110081 سرویس: استانها

دبیر شورای مسکن سیستان و بلوچستان گفت: اجرای طرح مهم و ملی نهضت ملی مسکن گردش مالی هفت هزار و ۸۵۰ میلیارد تومانی در استان به همراه داشته است.


عطاء‌اله اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان با بیان اینکه به منظور کمک به تولید، رونق اقتصادی، اشتغال و عمران و آبادانی استان تمام انجمن‌ها و پیمانکاران طرح نهضت ملی مسکن ملزم به خرید تولیدات استانی هستند، اظهار داشت: هم‌اکنون 19 هزار و 879 واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در مناطق شهری و روستایی استان با پیشرفت فیزیکی حدود 40 درصد در دست ساخت است که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال حدود پنج هزار واحد آن آماده بهره‌برداری شود.
مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: پیشرفت فیزیکی مطلوب طرح نهضت ملی مسکن در سیستان و بلوچستان علاوه بر گردش مالی بیش از هفت هزار و 850 میلیارد تومانی اشتغال حدود 22 هزار نفر را به همراه داشته است.
دبیر شورای مسکن سیستان و بلوچستان با بیان اینکه توسعه افقی شهرها  یکی از اقدامات مطلوب برای خانه‌دار شدن  شهروندان است، گفت: به منظور برخورداری همه مردم از مزایای اجرای طرح نهضت ملی مسکن با پیگیری صورت گرفته در شهرهای کوچک در صورت وجود زمین امکان ساخت واحدهای مسکونی به صورت ویلایی وجود دارد.
گردش مالی 7000 هزار میلیارد تومانی طرح نهضت ملی مسکن در سیستان و بلوچستان

اکبری اضافه کرد: همچنین برای افرادی که به صورت شخصی واحدی را می‌سازند و یا برای سازندگان حرفه ای این امکان فراهم شده که با ثبت‌نام در سامانه نهضت ملی مسکن تقاضای تسهیلات خودمالکی داشته باشند.
وی با بیان اینکه بیش از 20 هزار متقاضی در سراسر استان تاکنون اقدام به واریز وجه در طرح نهضت ملی مسکن کردند،گفت: احداث مسکن برای ثبت‌ نام کنندگان نهضت ملی مسکن منوط به پرداخت آورده متقاضیان است. در واقع این طرح تقاضا محور است و هرچه تعداد بیشتری از متقاضیان آورده خود را پرداخت کرده باشند، تعداد واحد بیشتری احداث می‌شود.



مهمترین عناوین
مهمترین عناوین سیاسی