دولت پیگیر افرادی است که از چند دستگاه و وزارتخانه حقوق می‌گیرند

شناسه خبر: 111587 سرویس: سیاسی

رئیس سازمان اداری و استخدامی از معرفی افرادی که از چند دستگاه و یا وزارتخانه حقوق دریافت می‌کنند، خبر داد.


میثم لطیفی رئیس سازمان اداری و استخدامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، درباره پیگیری افرادی که از چند وزارتخانه و یا دستگاه حقوق می‌گیرند، بیان کرد: چند مورد وجود داشته که شناسایی و به دستگاه‌های نظارتی اعلام کرده‌ایم.
وی افزود: در این‌باره یک مشکل قانونی داریم، کسانی که حالت اشتغال هستند در شرایط خاصی می‌توانند از دو جا حقوق دریافت کنند. پیشنهاد ما این است که مسئله در مجلس پیگیری شود، چون نیاز به تصریح قانونی دارد.
رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: البته در بودجه امسال این پیشنهاد را مطرح کرده بودیم تا بتوانیم جلوی این اقدام را بگیریم.
لطیفی عنوان کرد: ما در سامانه حقوق و دستمزد دیدیم برای برخی از دو جا واریز می‌شود؛ مثلا فرد هم برای از کارافتادگی و هم از بخش دیگری حقوق می‌گیرد، قانون ظاهرا در این موضوع مسکوت است و پیشنهاد داریم مسئله تصریح شود تا بتوان جلوی آن را گرفت.
دولت پیگیر افرادی است که از چند دستگاه و وزارتخانه حقوق می‌گیرند

به گزارش تسنیم، پیشتر بهروز محبی نماینده مجلس در این‌باره گفته بود: برخی افراد هستند که از چند بخش و چند وزارتخانه حقوق دریافت می‌کردند که همه اینها شناسایی شدند و از مسئولان مربوطه درباره این موارد توضیح خواسته شده است. دلیل پیش آمدن پرداخت حقوق‌های نامتعارف و پرداخت حقوق به یک نفر از چند وزارتخانه و دستگاه، احصا شده و راهکارهای مقابله با این مسئله نیز پیشنهاد شده که همه اینها در گزارش نهایی هیئت مطرح خواهد شد.
وی با بیان اینکه افرادی که حقوق‌های نامتعارف دریافت می‌کردند شناسایی شده و به قوه قضائیه معرفی و با آنها برخورد خواهد شد، گفت:همچنین با مکاتباتی که با برخی از دستگاه‌ها که در آنها حقوق‌های نجومی داده می‌شد، از سوی هیئت تفحص راهکارهای اصلاحی پیشنهاد شده که در نهایت آنها نیز تغییر رویه دادند.



مهمترین عناوین
مهمترین عناوین سیاسی