دستگاه فعال‌کننده قابلیت اتصال ماهواره‌ای در تلفن همراه رونمایی شد

شناسه خبر: 112845 سرویس: تکنولوژی

دستگاه‌های جدیدی با قابلیت اتصال ماهواره‌ای رونمایی شده‌اند که پیام‌ها را از طریق ماهواره‌های زمین‌ایستا مستقر در ارتفاع حدود ۲۲ هزار مایلی بالای خط استوا ارسال می‌کنند.


به نقل از آی‌ای، شرکت بریتانیایی توسعه دهنده گوشی‌های هوشمند موسوم به Bullitt یک دستگاه بلوتوثی را عرضه کرده است که اتصال ماهواره‌ای را برای هر تلفن هوشمند با سیستم عامل iOS یا اندروید و دو گوشی هوشمند با ظرفیت ارسال پیام‌های متنی از فضا فراهم می‌کند.

این دستگاه بلوتوثی به کاربران امکان ارسال پیام دو طرفه از طریق ماهواره و همچنین اشتراک‌گذاری مکان و کمک اضطراری(SOS) را می‌دهد.

در عین حال، آن دو دستگاه جدید پیام‌ها را به ماهواره‌های زمین‌ایستا در فاصله ۲۲ هزار مایلی(۳۵ هزار کیلومتری) بالای خط استوا ارسال می‌کنند و سپس به زیرساخت شبکه‌های زمینی و در نهایت به تلفن کاربران می‌رسانند.

فقط یک نکته وجود دارد و آن اینکه گیرندگان این پیام باید برنامه پیام‌رسان ماهواره‌ای اختصاصی این شرکت موسوم به Bullitt Messenger را روی گوشی همراه خود نصب کنند تا بتوانند پیام رد و بدل کنند و پاسخ دهند. همچنین برای دریافت پیام باید ۱۰ ثانیه صبر کنند.

این گوشی‌های جدید در دو نسخه عرضه می‌شوند: گوشی Cat S۷۵ با نام تجاری کاترپیلار با قیمت ۶۳۴.۴۹ دلار و گوشی موتورولا Defy ۲ با قیمت ۵۹۹ دلار.

مزایای بی‌شمار

هر دو دستگاه دارای قابلیت اتصال ۵G، صفحه نمایش ۶.۶ اینچی و باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی هستند که بر اساس ادعای شرکت سازنده می‌توانند تا دو روز کامل دوام بیاورند.

با این حال، اتصال ماهواره‌ای همیشه فعال نیست و فقط زمانی روشن می‌شود که کاربر از دسترس سیگنال‌های وای-فای یا شبکه تلفن همراه خارج شود.

برخلاف اینکه تلفن‌های ماهواره‌ای چندین دهه است که مورد استفاده قرار می‌گیرند، هنوز وارد جریان اصلی استفاده نشده‌اند، زیرا آنها اغلب حجیم و سنگین و غیر کاربردی هستند.


اما دستگاه‌های جدید شرکت Bullit این محدودیت‌ها را به دلیل تراشه مجهز به قابلیت اتصال ماهواره‌ای گرفته شده از شرکت تایوانی MediaTek کنار زده‌اند.

تیم شپرد، مدیر ارشد برنامه‌های کاربردی و بازاریابی محصولات شرکت Bullitt می‌گوید: این مطمئناً یک بلوف نیست. ارتباطات قابل اعتماد فراتر از دسترسی‌های سنتی شبکه سلولی یک مسئله اصلی برای بسیاری از مردم است و فناوری ماهواره‌ای اکنون در سطح مناسبی از بلوغ برای رسیدگی به این مشکل است.

یک بازار بکر

بن وود تحلیلگر فناوری می‌گوید شرکت Bullitt یک بازار خاص را هدف قرار داده است.

وی می‌گوید: این شرکت در حوزه ارسال پیام‌های ماهواره‌ای پیشگام است، اما این رقابت در حال داغ شدن است. گفته می‌شود بازار هدف این شرکت‌ها به خوبی با این فناوری سازگار است، بنابراین جایگاه والایی برای سودآوری دارد.

شرکت Bullitt برنامه‌های بلندپروازانه‌ای برای پشتیبانی از پوشش ماهواره‌ای در اروپا و آمریکای شمالی در حال حاضر و استرالیا و نیوزیلند، آفریقا و آمریکای لاتین تا اواسط سال ۲۰۲۳ دارد.

این اولین بار نیست که این شرکت روی یک فناوری نوظهور خطر می‌کند. در سال ۲۰۱۶ اولین گوشی هوشمند تصویربرداری حرارتی جهان موسوم به Cat S۶۰ را معرفی کرد.

در آن زمان، این شرکت ادعا کرد که این ویژگی جدید در ۵۰ درصد گوشی‌های هوشمند در پنج سال آینده تعبیه خواهد شد، اما این اتفاق هرگز رخ نداد. اکنون آیا شانس در مورد تلفن‌های ماهواره‌ای به این شرکت رو خواهد کرد؟



مهمترین عناوین
مهمترین عناوین سیاسی