کارآفرینی اولویت بنیاد حامیان دانشگاه تهران

شناسه خبر: 14822 سرویس: کسب و کار

ناصر غلامی درباره کمک های خیرین به دانشگاه تهران اظهار داشت: خیرین ماهانه از مبلغ 5 هزار تا یک میلیون تومان به بنیاد حامیان کمک کرده اند.


وی افزود: تعداد خیرین دانشگاه در سال 97 به 600 نفر رسید که نسبت به سال 96 این تعداد دو برابر افزایش یافته است.
این مسئول با اشاره به استقبال دانشگاه تهران از هر مبلغی برای کمک به دانشجویان یادآور شد: جمع وسیعی از خیرین اهالی دانشگاه تهران هستند که ماهانه از حقوق آنها مبلغی کسر و به بنیاد افزوده می شود.
** بورسیه دانشجویان مستعد
قائم مقام مدیر عامل بنیاد حامیان دانشگاه تهران درباره اولویت های دانشگاه برای کمک به دانشجویان اظهار کرد: حمایت از دانشجویان مستعد و برتر از مهم ترین برنامه های بنیاد است.
غلامی ادامه داد: بنیاد حامیان به یک هزار و 583 نفر از دانشجویان ماهانه مبلغ 200 هزار تومان به عنوان جایزه تحصیلی پرداخت می کند.
به گفته وی، دانشگاه تهران از دو گروه دانشجویان با معدل بیش از 17 در دو ترم و افراد مستعد پیشرفت نیز حمایت می کند.
قائم مقام مدیر عامل بنیاد حامیان دانشگاه تهران با اشاره به بورسیه برخی دیگر از دانشجویان مستعد گفت: با تشخیص مرکز مددکاری دانشگاه به عده ای از دانشجویان برای رشد تحصیلی ماهانه 200 هزار تومان تعلق می گیرد.
غلامی با اشاره به اخذ تعهد اخلاقی از دانشجویان در ازای پرداخت مبالغ ماهانه خاطر نشان کرد: در قبال مبالغ پرداختی به دانشجویان هیچ ضمانتی از آنها گرفته نمی شود، اما به لحاظ اخلاقی از آنها خواسته می شود پس از فارغ التحصیلی و کسب توانمندی مالی به سایر دانشجویان کمک کنند.
** احداث و تجهیز ساختمان‌های دانشگاه
قائم مقام مدیر عامل بنیاد حامیان دانشگاه تهران درباره احداث و تجهیز ساختمان ها گفت: احداث ساختمان دانشکده کارآفرینی پس از دو سال آغاز شد و با کمک های خیرین و بدون بهره گیری از بودجه دولتی در حال تأمین است.
غلامی با اشاره به اینکه تجهیز ساختمان ها و حمایت از فضاهای آزمایشگاهی از دیگر فعالیت های بنیاد حامیان دانشگاه تهران است، گفت: تجهیز ساختمان جدید دانشکده مطالعات جهان، تجهیز آسانسور پردیس علوم، کمک به ساختمان دانشکده کارآفرینی، ساخت سالن ورزشی و نمازخانه دانشکده فنی فومن از اقدامات انجام شده با کمک های خیرین است.
وی افزود: با کمک های مالی خیرین ساختمان جدید مرکز بیوشیمی و بیوفیزیک، سالن آمفی تئاتر شیخ انصاری، موزه جانورشناسی پردیس علوم و کتابخانه و سالن آمفی تئاتر دانشکده الهیات تجهیز شدند.
** هدایای فرهنگی و هنری به دانشگاه
قائم مقام مدیرعامل بنیاد حامیان دانشگاه تهران در ادامه درباره هدایای فرهنگی و هنری خیرین به دانشگاه گفت: خیرین تابلوهای نقاشی، 13 فرش نفیس به باغ موزه نگارستان و 500 جلد کتاب های خطی و قدیمی را به عنوان اشیاء فرهنگی اهدا کرده اند.

غلامی افزود: یک خیر برای به نمایش گذاشتن آثار فرهنگی و هنری در موزه نگارستان فضایی را با هزینه 560 میلیون تومان ساخته است.
**750 میلیون تومان صرف تجهیز خوابگاه ها شد
قائم مقام مدیر عامل بنیاد حامیان دانشگاه تهران در ادامه درباره تجهیز خوابگاه های دانشجویی توسط خیرین اظهار کرد: 750 میلیون تومان در سال جاری صرف امور خوابگاه ها شد.
غلامی افزود: خرید چند دستگاه یخچال، تخت های دو طبقه، موکت، میز مطالعه و صندلی مناسب برای خوابگاه های دانشجویی توسط خیرین انجام شد.
وی با اشاره به اینکه تأمین هزینه های جاری بنیاد حامیان با کمک خیرین تأمین می شود، یادآور شد: بنیاد بودجه دولتی ندارد و هزینه جاری برای تأمین نیروی انسانی را خیرین می پردازند.
** کارآفرینی اولویت سال 98 بنیاد حامیان دانشگاه تهران
قائم مقام بنیاد حامیان دانشگاه تهران درباره مهم ترین اولویت های سال 98 برای کمک به دانشجویان اظهار داشت: تمرکز بنیاد در سال 98 در حوزه کارآفرینی و اشتغال دانشجویان است.
غلامی افزود: یکی از خیرین اصلی دانشگاه بر حمایت از ایده ها برای تبدیل به کسب و کار توجه دارد، بنیاد نیکوکاری جمیلی به صورت مشخص در این حوزه فعالیت می کند.
به گفته وی، بنیاد حامیان در حال تهیه فضایی است تا دانشجویان ایده های برتر خود را به کسب و کار بدون هزینه تبدیل کنند.
قائم مقام بنیاد حامیان دانشگاه تهران ادامه داد: حمایت از کار پاره وقت دانشجویی، کارورزی یا کارآموزی از مهم ترین اولویت های این دانشگاه است.
غلامی با اشاره به توسعه فعالیت های داوطلبانه در دانشگاه تهران اعلام کرد: بیش از 700 نفر از دانشجویان بورسیه برای کمک های داوطلبانه در قالب نذر وقت و تخصص در سایت ثبت نام کردند.
وی خاطرنشان کرد: بنیاد حامیان دانشگاه با راه اندازی یک سامانه در جهت تأمین نیروی انسانی داوطلبانه در حوزه کتابخانه و آزمایشگاه ها تلاش کرده است.
غلامی با اشاره به اینکه حضور خیرین سبب آشنایی افراد با فرهنگ نیکوکاری می شود، افزود: اگر در دانشگاه های کشور خیرین بیشتر حضور یابند، فرهنگ نیکوکاری در میان جوانان ترویج پیدا می کند.



مهمترین عناوین
مهمترین عناوین سیاسی