کارآفرینی به فرهنگ سازی در جامعه نیاز است

شناسه خبر: 16065 سرویس: کسب و کار

امین شاکری افزود: در حوزه اقتصادی مشکل در کشور زیاد است و این مشکلات زیربنایی محسوب می شود.


وی ادامه داد: استان های غنی به لحاظ منابع خدادادی در کشور داریم اما از این منابع کمترین بهره برداری می شود و در حوزه های مختلف راحت ترین کار برای ما این است که معادن را کشف، استخراج و سپس خام فروشی کنیم در حالی که در سراسر دنیا این نسخه منسوخ شده است.
رئیس مجمع عالی کارآفرینان در ادامه بیان کرد: خراسان جنوبی مستعد به لحاظ منابع خدادادی است که اگر شناسایی شده و برای آنها پهنه شغلی تعریف کنیم برای استان ارزش افزوده ایجاد می شود.
شاکری گفت: در کنار ارزش افزوده اقتصادی ارزش افزوده اجتماعی، فرهنگی، گردشگری و ... ایجاد شده که به توسعه و پیشرفت یک استان و منطقه کمک می کند.
وی افزود: کارآفرین فردی است که یک ایده را پرورش داده و با مخاطره و ریسک پذیری آن را تبدیل به یک ارزش افزوده کند، کارآفرینی از یک ایده خلاقانه شروع می شود و با مخاطره و ریسکی از جانب کارآفرین به وقوع می پیوندد و به ایجاد یک ارزش افزوده اجتماعی یا اقتصادی منجر می شود.
شاکری اظهار داشت: ترس از شکست مانع پیشرفت می شود اما بزرگان کسب و کار پول را آن طرف ریسک می دانند و بسیاری از افراد موفق در حوزه اقتصادی افرادی هستند که جرات کارکردن داشته و ریسک را قبول می کنند البته ابتدا باید توانمندی خود برای یک کار را بسنجیم و سپس اقدام به انجام کار کنیم.
وی یادآور شد: شاید یک فرد در زمینه موسیقی و سینما و ... موفق باشد اما نباید در انتخاب رشته فقط با توجه به فشار والدین انتخاب رشته کند و فرد باید استعداد خود را کشف کند.
رئیس مجمع عالی کارآفرینان بیان کرد: افرادی با شناسایی توانمندی های خود به موفقیت های بزرگی رسیده اند و قرار نیست همه کشور ما فقط دکتر و مهندس باشد در هر کار تلاش کنید که بهترین باشید.

مجمع عالی کارآفرینان به همت تعدادی از کارآفرینان، مدیران و فعالان حوزه اقتصاد و کسب و کار در تیر 1392 به عنوان مؤسسه ای غیردولتی و غیرانتفاعی تشکیل شد.
معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی هم در این کنفرانس گفت: تلاش ما پیگیری مطالبات جوانان است تا در کنار آنها مشوق کارهای خوبشان باشیم.
مریم مهرور افزود: بهترین پیامد کارآفرینی اشتغالزایی است و بسیاری از کشورها برای رفع بحران اقتصادی خود به مقوله کارآفرینی توجه ویژه دارند و کشور ما در سال های اخیر به این موضوع توجه خوبی داشته است.
وی اظهار داشت: آموزش هایی که در روزهای آینده در این کنفرانس ارایه می شود نتیجه بخش خواهد بود و امیدواریم فرهنگ پشت میزنشینی سنتی در افراد به نوآوری و فناوری تغییر کند.
کنفرانس ملی، منطقه ای جوان خلاق، ایران پیشرو با محوریت کارآفرینی و ترویج روحیه کارآفرینی، موفقیت و ایجاد انگیزه در بین جوانان منطقه شرق کشور شامل استان های خراسان شمالی، رضوی و جنوبی، کرمان و سیستان و بلوچستان و یزد از 26 فروردین ماه جاری در بیرجند آغاز شده و تا 29 فروردین نیز ادامه دارد.
اختتامیه این کنفرانس با حضور یکهزار و 200 نفر از جوانان 15 تا 25 سال از استان های یاد شده در سالن اجلاسیه دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی برگزار می شود.



مهمترین عناوین
مهمترین عناوین سیاسی