وزیر کشور از ساماندهی فضای مجازی در شورای اجتماعی کشور اطلاع داد.

آمادگی شورای اجتماعی کشور برای ساماندهی فضای مجازی

شناسه خبر: 5029 سرویس: فرهنگی

یکصد و دوازدهمین جلسه شورای اجتماعی کشور، صبح امروز یکشنبه 16 دی ماه با حضور وزیرکشور برگزار شد. وزیر کشور، عبدالرضا رحمانی فضلی، در این جلسه طی سخنانی فرمودند: می‌توان با نگارش قانون جامع آسیب‌های اجتماعی، قوانینی که وجود ندارد را در آن گنجاند. اگر قانون اصلی با رویکرد پیشگیرانه و حمایتی نوشته شود، قطعا می‌تواند مورد تاثیر قرار گیرد.


وزیر کشور، عبدالرضا رحمانی فضلی در این جلسه طی سخنانی فرمودند: می‌توان با نگارش قانون جامع آسیب‌های اجتماعی، قوانینی که وجود ندارد را در آن گنجاند. اگر اصل قانون با رویکرد پیشگیرانه و حمایتی نوشته شود، قطعا می‌تواند مورد تاثیر قرار گیرد.

وی افزود: کمبود های قانونی برای فعالیت در فضای مجازی وجود داشته و موارد زیادی از سوءاستفاده‌های اخلاقی، مالی و جنسی دیده می‌شود.


رحمانی فضلی با اشاره به اینکه ولنگاری در فضای مجازی مشاهده می‌شود، افزود: طبق نظرسنجی‌ها،در این باره پدران و مادران نگران هستند و باید از سلامت فضای مجازی اطمینان حاصل شود. اعمال کردن مدیریت در این حوزه سخت است. باید به خانواده‌ها اطمینان بدهیم که ضمن دفع آسیب‌ها، امکان استفاده مناسب از فضای مجازی ایجاد شود.



مهمترین عناوین
مهمترین عناوین سیاسی